خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور


خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور

با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، کسی که صلاحیت و توان وضع قوانین کارآمد و قوی دارد باید بر کرسی بهارستان تکیه کند، حرف و شعار چاره کار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، زنگ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر ایران اسلامی از جمله هرمزگان از مدت ها پیش به صدا درآمده است و داوطلبان از هر جزب و جناحی برای شرکت در این کارزار سیاسی به صف شده‌اند.


زمان زیادی تا آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای مجلس شورای اسلامی باقی مانده، اما تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، چند ماهی است که آغاز شده و کاندیدا علاوه بر سرکشی به نقاط دور افتاده که تاکنون اسم آنها رو نشنیده بودند، در فضای مجازی نیز چند مدتی است با تشکیل کانال ها و گروهای اجتماعی، فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند.

فعالیت و تبلیغ چه در روستاهای دور افتاده و چه در فضای مجازی نمی تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد، زیرا آنچه که مردم از قانون گذاران مجلس یازدهم انتظار دارند، بیان حرف و شعار نیست، آنان در پی ارائه راهکار برای برآورده شدن خواسته هایشان و رفع مشکلات و محرومیت ها از این استان پردرآمد و پایتخت تجاری اقتصادی کشور هستند.

بر همین اساس خبرنگار خبرگزاری شبستان به میان مردم رفته و با تعدادی از شهروندان در این باره گفتگو کرده است که ماحصل آن را با هم مرور مرور خواهیم کرد.

خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور

یکی از شهروندان بندرعباسی می گوید: هرمزگان، استان پردرآمدی است و کارخانجات، بنادر، فولاد، آلومینیوم، مراکز آزاد تجاری، صنایع و پالایشگاه های زیادی دارد که جز آلودگی، سود دیگری برای مردم استان ندارند و نمایندگان باید از این صنایع بخواهند حق آلودگی و همچنین صنایع حق مسولیت های اجتماعی خود را به استان پرداخت کنند تا با کمک این بودجه ها، بتوان غبار فقر و محرومیت را از چهره هرمزگان پاک کرد.

به گفته این شهروند، علی رغم اینکه هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور نام گرفته است اما بیشترین مناطق محروم و فقیرترین مردم در این استان مشاهده می شود و باید قانونگذاران به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

محمدی که از کشاورزان هرمزگانی است نیز می گوید: نماینده باید از جنس مردم باشد و بتواند راهکاری برای کاهش مشکلات کشاورزان به ویژه حل مشکل وام های که با سودهای کلان بانک ها که همه بر دوش کشاورزان سنگینی می کند، ارائه دهد.

وی می افزاید: بیشتر کشاورزان بیمه ندارند و با زحمت بسیار با تولید محصول، تازه گرفتار مشکلات فروش آن می شوند.



« راونگی نژاد » که ساکن محله سه راه برق مرکز شهر بندرعباس است، می گوید: نمایندگان باید برنامه ای برای مشکلات فاضلاب و خانه های بافت فرسوده در محلات قدیمی بندرعباس داشته باشند.

« زاهدی »، یکی از فعالانصنایع دستی استان هرمزگان هم، خواهان رفع مشکل تولید کنندگان حوزه صنایع دستی در زمینه بیمه و درآمد اندک است.

خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور



وی افزود: انتظار من از منتخب مردم این است که با تلاش، کوشش و آینده نگری، زمینه توسعه فعالیت های تولیدی و صنایع دستی را فراهم کند.



وی عنوان می کند: نماینده ای که از سوی مردم انتخاب می شود باید برای مردم کار کند و در فکر رسیدگی به مشکلات اقشار کم درآمد و مستضعف باشد.



قاسم که جوانی ۲۵ ساله و از اهالی غرب استان هرمزگان است، نیز بیان می کند: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، ما جوانان امیدی برای اشتغال نداریم، من به عنوان یک جوان هرمزگانی از نماینده منتخب انتظار دارم با توجه به شرایط موجود جامعه و قوانین دست و پا گیر کنونی و عدم اختصاص تسهیلات به جوانان، در پی اصلاح قوانین حوزه کار و تولید باشد و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.



یکی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه استان هم با اظهار امیدواری از اینکه فردی که انتخاب می شود دغدغه فرهنگ و هنر هم داشته باشد، می گوید: فرهنگ و هنر زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند و نماینده باید با دانستن این مهم در پی ارائه راهکار برای اجرای قوانین در این حوزه باشد.

خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور



وی می گوید: خبرنگاران و هنرمندان استان از نظر معیشتی و بیمه و حقوق با وجود سختی کار اما از حداقل حقوق برخوردارند و نیاز است قوانین در راستای تحقق عدالت کاری وضع شود تا تمام اقشار بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.


انتخابات نقطه امید مردم برای ایجاد تغییر در جامعه

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان تاکید کرد: انتخابات نقطه امید مردم برای ایجاد تغییر در جامعه و از ویژگی‌های برجسته نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی به شکل ویژه به آن توجه شده است.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های

بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی و یک نفر در شرق استان در شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب هرمزگان در شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

سعید ناجی رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه از بین ۱۱۳ نفری که در سه حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کرده و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم بودند صلاحیت ۸۸ نفرشان توسط هیات‌های اجرایی تائید شده است، تصریح کرد: علاوه بر تائید نشدن صلاحیت ۱۱ نفر از کاندیداها توسط هیات‌های اجرایی، تعداد ۱۴ نفر نیز از شرکت در انتخابات انصراف داده‌اند.

خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: فرمانداران باید با قانون انتخابات و قوانین وابسته آن آشنا باشند تا بتوانند انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه را در حوزه انتخاباتی خود برگزار کنند.

جرائم انتخاباتی در هرمزگان خارج از نوبت بررسی می‌شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: جرائم انتخاباتی در هرمزگان با دقت رصد و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

علی صالحی افزود: با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه ۱۳۹۸ و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شعب اختصاصی در دادگاه و دادسرا جهت رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی تعیین شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه تکلیف قانونی ما برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی است، در خصوص عناوین مجرمانه افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود پیدا می‌کند و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

خواسته های مردم هرمزگان از نامزدهای انتخابات مجلس/رفع محرومیت از چهره پردرآمدترین استان کشور

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم در راستای مردم سالاری دینی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: این انتخابات اهمیت خاصی دارد و حضور حداکثری مردم باعث مأیوس شدن دشمنان خواهد شد.

آنچه در آستانه انتخابات و در پیش بودن تبلیغات نمایندگان ضروری به نظر می رسد آگاهی از وظایف نمایندگان و افزایش دانش سیاسی مردم است تا به درستی نمایندگان اصلح را از نمایندگان عوام فریب ترجیح دهند تا با شناخت اختیارات نمایندگان و وظایف آنها بتوانند انتظارات و خواسته های قانونی خود را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه کنند.

امیدواریم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم انتظارات مردم و نیاز های اقتصادی و معیشتی آنها را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

گزارش از « صدیقه دشتی »

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟