بانک‌ها دیگر مجاز به سرمایه‌گذاری نیستند


بانک‌ها دیگر مجاز به سرمایه‌گذاری نیستند

مدیرعامل بانک ملت گفت: مطابق قانون رفع موانع تولید بانکها دیگر مجاز به سرمایه گذاری نیستند، اما بانک ملت میتواند در صورتی که سرمایهگذار 30 درصد آورده داشته باشد، 70 درصد دیگر را در قالب تسهیلات با سود 18 درصد تا سقف 1000 میلیارد تومان پرداخت کند.

محمد بیگدلی صبح امروز (چهارشنبه-٢ بهمن ماه) در دیدار با استاندار اصفهان، به سال رونق تولید اشاره و اظهار کرد: رونق تولید بدون پول امکان پذیر نیست و پول نیز در دست بانکهاست. امروز بانک ملت منابع خوبی جهت حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید دارد.

وی افزود: براساس سیاست بانک ملت هیچ واحد تولیدی با ساختار مالی مناسب نباید تعطیل شود و یا ظرفیت تولید و اشتغال آن کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر اینکه سیاست بانک ملت حمایت از تولید است، اظهار کرد: به طور قطع بستن واحدهای تولیدی و زندان فرستادن مدیران آنها و ... پولی برای بخش تولید و بانکها نخواهد شد و ما با صحبت و رایزنی به دنبال رفع و رجوع مطالبات خود در این بانک هستیم.

بیگدلی تاکید کرد: اولویت نخست بانک ملت حمایت از بخش تولید، صنعت، خدمات و بازرگانی است، البته شرط اصلی ما برای حمایت، وجود ساختار مالی مناسب واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: در شرایط جنگی مشکلاتی وجود دارد، اما باید کمک کنیم تا در این شرایط شرایط واحدهای تولیدی، بانکها و اقتصاد کشور آسیب نبینند.

مدیرعامل بانک ملت در خصوص سرمایه گذاری بانک در طرحهای مختلف، اظهار کرد: مطابق قانون رفع موانع تولید بانکها دیگر مجاز به سرمایه گذاری نیستند، اما بانک ملت میتواند در صورتی که سرمایهگذار ۳۰ درصد آورده داشته باشد، ۷۰ درصد دیگر را در قالب تسهیلات با سود ۱۸ درصد تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

وی تاکید کرد: قانون دیگر اجازه نمیدهد بانکها هیچ سرمایهگذاری داشته باشد بنابراین کمکهای ما تنها در قالب تسهیلات خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها