روی «خکاوه» سرخ‌تر از همیشه


روی «خکاوه» سرخ‌تر از همیشه

پول نیوز - در حالی که اغلب شرکت ها رشد درآمد داشته‌اند، «خکاوه» خلاف جهت حرکت کرده و با افت درآمدها مواجه شده است. در نتیجه آن، زیان خالص سنگین‌تر از گذشته شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 شرکت «سایپا دیزل» همانند دوره های اخیر با زیان به پایان رسیده است. این بار زیان خالص شرکت با رشد 10 درصدی به رقم عجیب 3772 میلیارد ریالی رسید.

در حالی که اغلب درآمدهای عملیاتی شرکت ها به لطف افزایش نرخ ها، در سال جاری رشد داشته اما؛ این موضوع در «سایپا دیزل» برعکس بوده است. درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره یاد شده با افت جالب توجه 71 درصدی، به رقم 2522 میلیارد ریال رسید.

نگاهی به آمار تولید و فروش «خکاوه» نشان می دهد که مقدار تولید در 9 ماهه سال جاری 83 درصد و مقدار فروش 81 درصد افت کرده است. در این مدت، کامیونت فوتون که بار اصلی تولید و فروش سال گذشته را بر دوش داشت، تولید و به تبع به فروش نرسید.

این خودروساز ورشکسته توانسته با کنترل هزینه های فروش، عمومی و اداری و همچنین سایر هزینه های عملیاتی، نسبت به 9 ماهه سال 97 زیان عملیاتی کمتری بسازد و در حالی که سود ناخالص 39 درصد افت کرده بود، زیان عملیاتی 54 درصد کاهش یابد.

باز هم هزینه های سرسام آور مالی کار را برای «خکاوه» وخیم‌تر کرد و با شناسایی 3106 میلیارد ریال هزینه مالی، زیان خالص 10 درصد رشد کرد.

به این ترتیب، «خکاوه» در دوره 9 ماهه سال 98 به ازای هر سهم 1431 ریال زیان متحمل شد.

در پایان این دوره، زیان انباشته از رقم 21862 میلیارد ریال فراتر رفت که معادل 8 برابر سرمایه اسمی شرکت است.

روی «خکاوه» سرخ‌تر از همیشه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان