احمد میدری: حساب شخصی باید از حساب شرکت جدا باشد/ سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی: اینکه هرشخصی منطقی درست کند و بگوید من تحصیلدار هستم، منبع مبلغ مالی را ناپدید می کند


احمد میدری: حساب شخصی باید از حساب شرکت جدا باشد/ سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی: اینکه هرشخصی منطقی درست کند و بگوید من تحصیلدار هستم، منبع مبلغ مالی را ناپدید می کند

تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir و در شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر jamarannews@ با جماران در ارتباط باشند.


پایگاه خبری جماران: روز چهارشنبه(25 دی ماه) یکی از مخاطبان در تماسی با تحریریه جماران( #سخن_مخاطبان ) از نحوه حذفش از دریافت سبد حمایت معیشتی گلایه داشت. موضوع از این قرار بود که این فرد که تحصیلدار یک شرکت بوده و به واسطه گردش مالی حساب بانکی، از دریافت سبد معیشتی حذف شده بود، تمام ملاک های دریافت این مبلغ، از جمله حقوق زیر 4 میلیون تومان را داراست. اما می ترسد که اگر مجددا به حذفش از دریافت سبد معیشتی اعتراض کند یارانه 45500 تومانی او نیز قطع شود.

زیرا حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، روز سه شنبه 24 دی ماه در مصاحبه ای با تأکید بر واقعی بودن درخواست بازبینی متقاضیان دریافت سبد معیشتی، گفته بود: متقاضیان دریافت سبد معیشتی که خواهان بازبینی مجدد هستند، چنانچه مشمول دریافت سبد معیشتی نشوند یارانه نقدی آنها نیز حذف می‌شود.

روز بعد از آن، یعنی چهارشنبه 25 دی ماه این مطلب با تیتر «اگر دوباره اعتراض کنی یارانه ات را هم قطع می کنیم!» در جماران منتشر شد، اما موضوع را از احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به سؤال ما در این خصوص گفت: نمونه ی این افراد خیلی زیاد هستند. این رویه غلطی است که باید در کشور تصحیح شود. چون در واقع یک نوع تخلف است که فرد از حساب شخصی خود کار تجاری شرکت را انجام می دهد.

میدری با تأکید بر اینکه حساب شخصی باید از حساب شرکت جدا باشد، افزود: تنها بحث یارانه سبد معیشتی نیست؛ سازمان امور مالیاتی می تواند این گردش حساب ها را به عنوان درآمد محسوب و مالیات های سنگین برای آنها وضع کند. در این صورت اگر برای شرکت کار می کند، شرکت باید آن را جبران کند؛ شرکت باید حساب تجاری داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص امکان بازگشت سبد حمایت معیشتی برای کسانی که حساب شرکت را از حساب شخصی خود جدا می کنند، اظهار داشت: ما حساب تجاری را ملاک حذف از سبد حمایت معیشتی قرار نمی دهیم. یعنی این افراد می توانند به نام شرکت حساب باز کنند. ما شش ماه یک بار دوباره مشمولین این طرح را بررسی می کنیم. اگر حساب خود را از شرکت جدا کرده باشند، شش ماه بعد در گردش حساب آنها خودش را نشان می دهد و از آن پس مشمول دریافت سبد حمایت معیشتی می شوند.

تنها بحث یارانه سبد معیشتی نیست؛ سازمان امور مالیاتی می تواند این گردش حساب ها را به عنوان درآمد محسوب و مالیات های سنگین برای آنها وضع کند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اگر ما بپذیریم که این افراد از شرکتشان نامه ای بیاورند مبنی بر اینکه کارپرداز هستند، ممکن است همه کسانی که گردش های مالی بالا دارند هم این نامه را بیاورند که کارپرداز هستند. بنابر این به لحاظ قانونی هیچ راهکار دیگری ندارد جز اینکه این افراد حساب های شخصی خود را از حساب تجاری جدا کنند.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، نیز این خصوص به خبرنگار جماران گفت: اساس فرار مالیاتی که نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان وجود دارد و تخطی های زیادی که در بحث پولشویی و امثال آن وجود دارد، بر این منوال است که برای مقاصد تجاری از حساب های شخصی استفاده می کنند؛ این کار غیرقانونی است.

ما شش ماه آتی دوباره وضعیت مالی آنها را بررسی می کنیم. اگر وضعیت آنها نشان داد که ذی حق هستند و استحقاق دارند، این یارانه به آنها تعلق می گیرد.

وی افزود: به طور مثال فرد می گوید ما صندوق خانگی داریم؛ صندوق خانگی یعنی اینکه در حال انجام کار مالی هستید؛ پس باید در پروتکل مالی باشید. چون این موضوع حد یقف ندارد؛ فردی ممکن است 20 میلیارد تومان هم داشته باشد و بگوید صندوق خانگی است و فرد دیگری هم ممکن است 10 میلیون تومان باشد. همه اینها باید مؤسسه خیریه ثبت و حساب حقوقی باز کنند و تحت قوانین پولشویی، نظام بانکی و قوانین سازمان بهزیستی این پول ها جا به جا شوند و تحت پروتکل قانونی باید پاسخگو باشند.

میرزایی تأکید کرد: اینکه هرشخصی منطقی درست کند و به طور مثال بگوید من تحصیلدار هستم و یا چک های شرکت به حساب من می آید، منبع مبلغ مالی را ناپدید می کند. بنابر این همه اینها باید حساب شخصی را از حساب شرکت تفکیک کنند. اگر درخواست بازبینی دادند، ما شش ماه آتی دوباره وضعیت مالی آنها را بررسی می کنیم. اگر وضعیت آنها نشان داد که ذی حق هستند و استحقاق دارند، این یارانه به آنها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: الزام موجود برای حذف یارانه افرادی که اعتراض می کنند، به این خاطر است که ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها، مصوب سال 1388، می گوید که اگر اطلاعات اظهار شده توسط خانوار با اطلاعات واقعی مطابقت نداشته باشد دولت می تواند از ادامه پرداخت جلوگیری به عمل آورد. اگر مالیات را درست اظهار نکنید، مالیات شما را علی الرأس می کند. اگر اطلاعات را به بیمه درست اظهار نکنید و لیست بیمه را به موقع ندهید مشمول جریمه می شوید. یعنی اگر الزامات اجرایی و قانون درست عمل نشود جریمه صورت می گیرد که این هم یک آیتم جدید است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا