معاون استاندار: توجه به اصل بی‌طرفی در انتخابات قم ضروری است


معاون استاندار: توجه به اصل بی‌طرفی در انتخابات قم ضروری است

قم – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم توجه به اصل بی‌طرفی در انتخابات را ضروری دانست و گفت: از هر اقدامی که موجب شائبه سوءاستفاده از منابع و امکانات عمومی و دولتی به نفع یا به ضرر نامزدها باشد، باید اجتناب شود.

"بیژن سلیمان پور" روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، حماسه‌ای بزرگ را رقم‌زده و مانع از تحقق خیال خام دشمن در ایجاد فاصله میان مردم و نظام می‌شوند.

وی گفت: اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی، برنامه‌ریزی جامع، پشتیبانی لازم و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان ازجمله ضرورت‌های تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل با ستاد انتخابات استان گفت: وزارت کشور به‌تنهایی نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند به همین دلیل بر اساس قانون، تمام دستگاه‌های اجرایی با رعایت صرفه‌جویی و هزینه‌های شفاف و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید در این زمینه موردتوجه قرار گیرند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود

وی بابیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از هر دوره‌ای در اوج اقتدار، عظمت و سربلندی قرار دارد گفت: ایران از منظر تاریخی در هیچ دوره‌ای به این حد از اقتدار نبوده است که این ثمره خون پاک شهدا، حضور مردم درصحنه و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

معاون استاندار قم اضافه کرد: ابتکار عمل جمهوری اسلامی در موازنه قدرت در منطقه و جهان موجب شده تا دشمنان اسلام این موضوع را برنتافته و به دنبال برنامه‌ریزی برای ضربه به ایران اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: اصرار بر تامین منافع ملی، اقتدار نیروهای مسلح و سرافرازی اسلام و ایران موضوع‌هایی است که دشمن آن‌ها را تحمل نکرده و بر دشمنی خود با ایران اسلامی می‌افزاید که این موضوع نیاز به هوشیاری، حفظ انسجام و اقتدار و تکیه‌بر پشتوانه‌های معنوی نظام دارد.

سلیمان پور، آینده انقلاب اسلامی را درخشان دانست و ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در شرایط کنونی کشور و منطقه است.

وی همچنین با تاکید بر تکریم ارباب‌رجوع، ادامه داد: توجه به تکریم مردم در ادارات، جلوگیری از ایجاد نارضایتی مردم از دستگاه‌های اجرایی و همچنین توجه به حوزه پیشگیری از تخلف باید در دستور کار مدیران کشور باشد.

وی لزوم توجه به تنظیم بازار و پاسخگویی مدیران به مردم گفت: هنوز ابهام‌هایی میان مردم پیرامون بسته معیشتی وجود دارد که باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه به تمام مردم و مراجعه‌کنندگان پاسخگو باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر ضرورت همراهی رسانه‌ها با مدیریت استان برای مدیریت حوادث گفت: قم در حوادث دی‌ماه عیار خود را نشان داد و با ناکام گذاشتن توطئه دشمنان، برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کرد.

گروسی: تکریم ارباب رجوع جدی تر گرفته شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این نشست طی سخنانی، ایجاد رضایتمندی میان ارباب رجوع را از جمله اولویت مدیریت استان دانست و گفت: اختصاص یک روز برای دیدار مدیران ادارات با مردم باید اولویت دستگاه های استان قرار گرفته و نسبت به تکریم ارباب رجوع اهتمام ویژه ای در ادارات قم صورت گیرد.

"محمدرضا گروسی" با اشاره به اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری در کشور و استان گفت: اجرای گام دوم این برنامه شامل ساختاری اداری، اهتمام ویژه به ایجاد میز خدمت حضوری و الکترونیکی، پیگیری برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی از جمله موضوعاتی است که باید ادارات مختلف سهم خود را ایفا کنند.

گروسی ادامه داد: مدیریت بهینه مصرف انرژی به ویژه مصرف گاز گفت: با توجه به آغاز فصل سرما در کشور، دستگاه های استان ملزم به کاهش مصرف گاز در ادارات قم و مدیریت دمای ادارت هستند.

وی اظهار داشت: تعیین تکلیف نیروهای مازاد، شناسایی پست های بدون تصدی و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی از جمله اقدام هایی است که باید ادارات قم به آن توجه جدی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با اشاره به توزیع سهمیه استخدامی میان وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به اخذ و گرفتن سهمیه بیشتر تلاش مضاعفی انجام دهند.

وی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و ورود زائران گسترده به این استان در روزهای آینده گفت: تمام دستگاه های استان باید تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مناسب زائران کریمه اهل بیت(ع) از سراسر کشور در این ایام را فراهم کنند.

گروسی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن و ایام الله دهه فجر امسال باید باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شود و برنامه های ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قم شاخص و برجسته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای جامعه هدف دستگاه های مختلف با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در اولویت دستگاه های استان در دهه فجر باشد.

گروسی اظهار داشت: نام گذاری برخی اماکن و سالن ها به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه فجر در دستور کار است که این نام گذاری ها و افتتاح ها از جمله برنامه های استان در دهه فجر است.

وی، برگزاری انتخابات را مهمترین موضوع سال ۹۸ دانست و گفت: تمام دستگاه های استان باید همراهی لازم را با ستاد انتخابات استان به ویژه فرمانداری شهرستان قم برای حضور پرشکوه مردم ولایتمدار قم و برگزاری مناسب انتخابات را داشته باشند. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس