تخلف از قانون در مراکز فرهنگی و آموزشی به هیچ وجه قابل قبول نیست


تخلف از قانون در مراکز فرهنگی و آموزشی به هیچ وجه قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تخلف از قانون در مراکز فرهنگی و آموزشی به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ هرچند لازم است برای رفع مشکلات مدارس از کمک‌های مردمی نیز استفاده شود که این امر می‌تواند در قالب خیران مدرسه‌یار صورت گیرد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات این شورا، گفت: شورای آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های این حوزه دارد و باید به صورت منظم برگزار شود.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات جامعه تأکید کرد و در عین حال گفت: جلب مشارکت مردم باید در چارچوب قانون صورت گیرد و به عنوان مثال نمی‌توان اولیای دانش‌آموزان را مجبور کرد که به مدارس کمک کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری بلندمدت است؛ زیرا بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با توجه اصولی به تعلیم و تربیت، به کشورهای مرفه تبدیل شده‌اند.

وی، خطاب به تمامی فرمانداران استان دستور داد که با هرگونه تغییر کاربری فضاهای آموزشی و فضاهای سبز خودداری کنند و گفت: این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد مگر اینکه آموزش و پرورش اعلام کند که نیازی به فضای آموزشی ندارد.

وی از اقدام وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان قدردانی کرد و گفت: این طرح به عنوان یک طرح مطلوب باید عوامل اجرایی و اداری را نیز شامل شود.

وی همچنین خواستار توجه جدی شورای آموزش و پرورش به محرومیت‌زدایی و مقابله با تبعیض آموزشی در استان شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعلیم و تربیت، پیش‌شرط توسعه همه‌جانبه کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: رفع مشکلات جامعه تنها با یک تحول اساسی امکان‌پذیر است و این موضوع در گرو توجه به امر آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش فصل مشترک جامعه و حاکمیت است، افزود: اداره این نهاد تعیین‌کننده به تنهایی از عهده دستگاه تعلیم و تربیت خارج است و همه بخش‌ها باید در این زمینه مشارکت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی افزود: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 40 دستگاه به شکل مستقیم دارای جایگاه مشارکت و نقش‌آفرین در این بخش هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا