تبیین مکتب شهید سلیمانی رسالت دانشگاه‌ها و مراکز علمی است 


تبیین مکتب شهید سلیمانی رسالت دانشگاه‌ها و مراکز علمی است 

اصفهان- ایرنا - معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شناسایی و تبیین مکتب شهید سپهبد قاسم سلیمانی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده از مهمترین رسالت‌های امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور است.

سردار محمدرضا نواب اصفهانی روز چهارشنبه در همایش ملی گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها در تالار صائب دانشگاه اصفهان اظهار داشت:مکتب شهید سلیمانی ریشه در مکتب جهاد و مقاومت دارد و امروز همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و دل‌های حق جویان عالم را به طرف خود جلب کرده است.

وی بیان کرد: شهادت و خون پاک سردار شهید سلیمانی در ابتدای گام دوم انقلاب ذبح عظیمی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی به مقصد و مقصود اصلی خود رسید؛ افزود: همه ما امروز در قبال این فرهنگ عظیم، رسالت بزرگ و سنگینی بر عهده داریم و باید با تفکر، اندیشه و نظریه پردازی در ابعاد مختلف مکتب سلیمانی این گام را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: امروز کشور از نظر علمی به جهش نیاز دارد و تا جوانان متعهد زیر بار گام دوم انقلاب نروند، این گام بطور عملی محقق نخواهد شد.

سردار نواب اصفهانی با بیان اینکه دوران جوانی و تحصیل در دانشگاه‌ها به‌عنوان دوره شکل گیری شخصیت و طلایی‌ترین دوران عمر انسان‌ها محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: دنباله مسیر گام دوم انقلاب باید با همت، تلاش، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد جوان‌های این مملکت بی انگیزه، بی ایمان، تنبل و اسیر شهوات باشند گفت: جوانان با انگیزه، با ایمان و با خرد و اهل کار و ابتکار نظام اسلامی باید این حرکت عظیم اسلامی را به سمت تمدن عظیم اسلامی پیش ببرند.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی از مهمترین وجوه حرکت انقلاب و تکلیف جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

سردار نواب اصفهانی ادامه داد:مسائل اساسی و راهبردی که راه حل مشخصی برای حل آنها در نظام اسلامی وجود نداشته باشد، از طریق جهاد حل می‌شود.

وی تصریح کرد: پرورش نهال امید و دوری از ترس و نا امیدی، جهاد علمی، رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی، مبارزه با فساد و مقابله با سبک زندگی غربی پنج ضلعی جهاد و پیشران گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدام جهادی مکتب ساز و تولید کننده علم است و در همه دل ها و قلوب انسانها نفوذ پیدا می‌کند اظهار داشت: اقدام جهادی به معنی خسته نشدن در مقابل سختی‌ها و موانع و ایمان به مسیر و حرکت بر اساس فکر و منطق است.

به گفته وی هر تلاش و اقدامی، جهاد محسوب نمی‌شود و جهاد عبارتست از تلاشی که در برابر یک چالش خصمانه از دشمن انجام می‌شود و امروز حرکت علمی و پیشرفت کشور در مواجه با یک چالش خصمانه از طرف دشمنان قرار گرفته است.

نواب اصفهانی با اشاره به اینکه آینده منطقه پاداشی منطبق با مکتب شهید سلیمانی برای مردم این منطقه است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز فرمان اخراج آمریکایی ها را از منطقه صادر کرده‌اند و فرمان محو اسراییل از منطقه هم از طرف ایشان صادر شده است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت تشکیل جامعه نخبگانی در راستای دیپلماسی عمومی و شبکه‌ای کردن سرمایه‌های دانشی، بیان کرد: اعلام موضع در قبال مسائل اجتماعی یکی از رسالت‌های دانشگاه در گام دوم انقلاب است.

همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها» به همت بسیج اساتید استان اصفهان و مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) و با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه معارف قرآن و عترت، مؤسسه آموزش عالی المهدی و دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

این همایش علمی با محوریت چهار موضوع «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «سبک زندگی» و «عدالت و اقتصاد» امروز چهارشنبه دوم بهمن برگزار شد.

تبیین مبانی فکری مقام معظم رهبری درباره رسالت دانشگاه‌ها، آینده‌پژوهی و تمدن پژوهی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نقش معنویت و اخلاق در تربیت دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی، نقش اساتید در ارتقای سجایای اخلاقی دانشجویان، نشاط معنوی در محیط‌های دانشگاهی، ابعاد مختلف عدالت آموزشی در دانشگاه‌ها، تبیین شاخصه‌های اقتصاد درون‌زا و نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با تروریسم اقتصادی از جمله موضوعات پیشنهادی این همایش بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06