هشت هزار و 299 سوادآموز جدید در استان اردبیل جذب شدند


هشت هزار و 299 سوادآموز جدید در استان اردبیل جذب شدند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: در اجرای تعهد و سهمیه کشوری تعیین شده و در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، هشت هزار و 299 سوادآموز جدید در این استان جذب شدند.

به گزارش ایرنا، احمد ناصری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به تعیین هشت هزار و ۵۶۲ نفر سهمیه برای سوادآموزی در این استان در سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون حدود ۹۷ درصد از تعهد استان در این زمینه محقق شده و تا آخر سال نیز بقیه تعهد عملی می‌شود.

وی بیان‌کرد: سهم بی‌سوادان در این تعهد سالانه، چهار هزار و ۳۸۶ نفر تعیین شده که تاکنون چهار هزار و ۱۰۲ نفر جذب شده و در حال آموزش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین افزود: ثبت‌نام سوادآموزان در سه بخش و مرحله مشخص سوادآموزی، تحکیم و انتقال انجام می‌شود و این فرایند آموزشی تا پایان سال در استان ادامه دارد.

وی میانگین جذب سوادآموزان در کشور را حدود ۷۶ درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل تا پایان سال با جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه تعیین شده برای آموزش بی‌سوادان، کارنامه خوبی را به ثبت خواهد رساند.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش آموزش و پرورش استان در پیگیری آموزش بی‌سوادی و کسب رتبه نخست کشوری توسط شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بویژه در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده شود.

اکبر بهنامجو با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و نیز اعتبارات موجود در برخی فصول بودجه‌ای کشور برای رفع نیازهای آموزش و پرورش استان افزود: در یک برنامه چهار ساله، باید کمبودهای فضای آموزشی استان تامین شده و شرایط در این زمینه به وضعیت مطلوب برسد.

رییس آموزش و پرورش بیله‌سوار نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی و نیازهای نهاد آموزش رسمی و مدرسه‌ای کشور در این شهرستان ارائه کرده و خواستار تامین نیازمندی‌های این منطقه شد.

محمد خیردار با اشاره به فرسوده بودن ۳۰ درصد از مدارس شهرستان بیله‌سوار، خواستار اختصاص بودجه استانی و کشوری برای نوسازی و بهسازی واحدهای آموزشی شد.

وی همچنین بیان‌کرد: به علت فرسودگی و استفاده مستمر، بازسازی حدود ۳۰ واحد آموزشی در این منطقه ضروری است.

به گزارش ایرنا، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی و با مربی‌گری ۲۰ هزار معلم مشغول تحصیل هستند.

۵۶ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ در استان اردبیل شناسایی شده‌اند و در طول ۴۰ سال فعالیت نهضت سوادآموزی، نرخ باسوادی در این استان از ۳۰.۷ درصد به ۸۳.۱ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک