همسرم خود را سرباز کوچک ولایت می‌دانست


همسرم خود را سرباز کوچک ولایت می‌دانست

همسر شهید تهرانی مقدم، ولایت مداری را مهم ترین ویژگی شهید تهرانی مقدم برشمرد و گفت: این شهید والامقام خود را سرباز کوچک ولایت می دانست و با روح بزرگ ولایت پیوند خورده بود.

به گزارش مشرق، الهام حیدری، همسر شهید سردار حاج حسن طهرانی مقدم در مراسم قرار سه شنبه ها که به همت انتشارات شهید کاظمی با محوریت کتاب خط مقدم در مجتمع ناشران قم برگزار شد، اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حرکت در مسیر زندگی شهید طهرانی مقدم می تواند هدایت نسل جوان را تضمین کند.

وی با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی شهید طهرانی مقدم افزود: بزرگانی نظیر حاج حسن همواره بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشتند.

حیدری، ولایت مداری را مهم ترین ویژگی شهید طهرانی مقدم برشمرد و ادامه داد: این شهید والامقام خود را سرباز کوچک ولایت می دانست و با روح بزرگ ولایت پیوند خورده بود و با ولایت انرژی می گرفت و زندگی کرد.

همسرم خود را سرباز کوچک ولایت می‌دانست

همسر شهید طهرانی مقدم عنوان کرد: اخلاص در عمل یکی از خصوصیات شهید طهرانی مقدم بود، سالیان سال با شهید سپهبد سلیمانی و شهید حاج احمد کاظمی سه دوستی بودند که لحظات و نفس آنها با یکدیگر بود، حاج احمد کاظمی و سردار بزرگ سلیمانی شب ها موقع استراحت به منزل ما می آمدند و درباره موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر می پرداختند.

حیدری با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید طهرانی مقدم ادامه داد: از این نظر که سعادت این را داشتم که حدود ۳۰ سال خدمتگذار مرد بزرگی بودم بسیار خوشحال هستم، در زمانی که اضطراب همه وجود ما را گرفته بود با یک قدرت نمایی و آینده نگری زیبا توسط این شهید عزیز موشک های پیشرفته ای در کشورمان ساخته شد.

همسر شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: موضوعی که مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید همواره تقوا را پیشه کنیم، امام زمان(عج) به انسان هایی نیاز دارد که از ریشه خود را ساخته باشند و حاج حسن با تبعیت از ولایت خود را ساخته بود.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم همواره تاکید می کرد که ابتدا باید نفس خود را بسازیم و سپس برای خود شهادت را آرزو کنیم، همه ما باید در مسیری که رضای الهی را به همراه دارد گام برداشته تا به موفقیت برسیم.

همسرم خود را سرباز کوچک ولایت می‌دانست

"نیت و عمل خالص" مهم ترین ویژگی شهید طهرانی مقدم است

فائضه غفار حدادی نویسنده کتاب خط مقدم نیز در انی مراسم گفت: پس از اینکه به زیارت حضرت معصومه(س) آمدم تصمیم گرفتم که زندگی نامه شهید طهرانی مقدم را بنویسم.

وی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر شهدا افزود: همیشه در کتاب های خود تلاش می کنم چگونه شهید زیستن را تبیین کنم، باید بخوانیم و فرابگیریم و زندگی مان همانند شهدا باشد.

نویسنده کتاب خط مقدم تصریح کرد: تصمیم بر این شد که دو سال از زندگی شهید طهرانی مقدم نوشته شود و این ۲ سال با همه وقایع باشد و با توجه به اینکه منابع را چندین بار مطالعه کرده بودم خدا توفیق داد و کتاب مردی با آرزوهای دور را نوشتم.

نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ مقاومت و پایداری با اشاره به کتاب مردی با آرزوهای بزرگ ادامه داد: روزی که کتاب را تحویل دادم ناراحت بودم و با خود گفتم که هزار قصه ناگفته وجود داشت و ننوشتم، این کتاب را سالگرد شهید چاپ کردم و یک سال پس از آن کتاب روایت خط مقدم را نوشتم.

غفار حدادی ادامه داد: پسرم دوم من ۸ ماه بود و کار نوشتن کتاب را پذیرفتم و به آنها تاکید کردم که دچار محدودیت هستم و همکاران این موضوع را پذیرفتند که اگر هر بخش از کار دچار مشکل بود کمک کنند.

وی بیان کرد: اسنادی که به دست من رسیده بود اکثرا خاطرات بودند و اسناد دیگر نیز روزنامه های دوران گذشته بودند، در بخشی از کتاب خط مقدم در زمینه پرتاب موشکی که اتفاق افتاد هر قسمت را یک نفر تعریف کرد و مصاحبه شنونده ها به صورت کامل موضوع پرتاب موشک را بیان نکردند.

نویسنده کتاب خط مقدم تصریح کرد: هر چیزی را که خواندم و هر موضوعی که در مصاحبه ها بود را در کنار یکدیگر آوردم و همانند رگه های طلایی که در بیابان ریخته شده کنار یکدیگر جمع کردم و به تندیس طلا تبدیل کردم.

نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ مقاومت و پایداری گفت: نویسندگی من به دعوت شهدا بود، در کلاس تصویرگری شرکت می کردم و در کنار آن در کلاس داستان نویسی نیز حضور پیدا کردم، انتشاراتی در آن مکان وجود داشت و برخی نویسندگان کار را نپذیرفته بودند و این انتشارات به تربیت نویسنده روی آورد.

غفار حدادی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید طهرانی مقدم افزود: این شهید والا مقام نظری بسیار بالا و نیت های بسیار عظیمی داشت و به کم قانع نبود، در موشکی نیز به بورد کم راضی نبود و همواره به دنبال پیشرفت بیشتر بود و در عمل اخلاص داشت.

نویسنده کتاب یک محسن عزیز خاطرنشان کرد: در کتاب خط مقدم برای من قسمتی که برای نخستین بار قرار است موشک پرتاب شود و زیارت عاشورا پای موشک خوانده می شود را بسیار دوست دارم چون مشخص نیست که موشک پرتاب می شود و یا خیر و به هدف می خورد و چه موضوعی پیش می آید.

گفتنی است مراسم تقدیر از همسر شهید طهرانی مقدم هم زمان با مراسم قرار سه شنبه ها در مجتمع ناشران انجام شد.

حجت الاسلام بهداروند همرزم شهید حاج احمد کاظمی، وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حمید خلیلی رییس انتشارات شهید کاظمی، خانم حجازی همسر شهید ظریفیان، همسر شهید نوید صفری از شهدای مدافع حرم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، طلاب روحانیون، فعالان فرهنگی و عرصه کتاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم گروه سرود انصار الحجه به اجرای برنامه پرداخت، در پایان این مراسم از الهام حیدری، همسر شهید طهرانی مقدم تقدیر شد.

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهرانی مقدم از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران، بود.

این شهید گرانقدر تقریبا ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت.

این مراسم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، انتتشارات شهید کاظمی، نهاد کتابخانه های عمومی قم، مجتمع ناشران و موسسه وارثون برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !