160 مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی فعال است


160 مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی فعال است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری یکی از رویکردهای اخیر این نهاد است که نیازمندان را به توانمندان پیوند می‌دهد و با این هدف تاکنون در سطح استان 160 مرکز نیکوکاری دایر شده‌است.

عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اشنویه افزود: مرکز نیکوکاری یک واحد محله محور است که از ابتدای امسال ۲۸۰ میلیارد ریال توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و صرف تامین نیازهای افراد بی‌بضاعت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ هزار خانوار آذربایجان‌غربی با جمعیت ۱۸۱ هزار نفر تحت حمایت این نهاد مردمی است، اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد ۹ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی افزود: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض در موضوعات کمک معیشت، کمک درمانی، بیماران صعب العلاج، هزینه‌های ازدواج، هزینه شهریه و کمک تحصیلی به مددجویان پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: امسال ۷۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان در اختیار مددجویان قرار می گیرد که ۵۱۰ واحد با اعتبار ۲۸۳ میلیارد ریال با کمک موسسات خیریه، سپاه پاسداران و منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه فجر تحویل داده می‌شود و مابقی نیز تا پایان سال در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار با جمعیتی معادل ۶ هزار و ۴۶۱ نفر در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی