تمسک به کلمه توحید و پرهیز از تفرقه زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است


تمسک به کلمه توحید و پرهیز از تفرقه زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام لطفیان تاکید کرد: امروز تمسک به کلمه توحید، پیروی از ولی‌فقیه، دوری از تفرقه و نزاع بین امت اسلامی و صبر و شکیبایی در درون امت و مقابل پیروان دیگر ادیان از عوامل تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم لطفیان» امروز (چهارشنبه، ۲ بهمن) در نشست «الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: گونه‌شناسی فرهنگ‌ها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با اشاره به نظریه یکی از بزرگان درباره گونه شناسی فرهنگی، بیان کرد: گونه‌شناسی فرهنگی به بخش‌های مختلف نظامی، فلسفی، ادبی، هنری، صوفیانه، روحانی، مذهبی و دینی تقسیم می‌شود.

وی افزود:‌ فرهنگ کشور ما با گونه شناسی مذهبی و دینی عجین شده است، این نوع گونه‌شناسی در مطالعات تمدنی هماورد بسیار مهم در برابر مدعیان تمدن‌های مقتدر و دیرپا است، این نوع تمدن به رهبری جمهوری اسلامی ایران محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با بیان اینکه مبنای تمدن اسلامی بر اصل و اساس توحید و معارف قرآنی است، ابراز کرد:‌ بر اساس آیات قرآن کریم پیامبران الهی به ویژه آنها که صاحب شریعت بودند موسس یک نظام یا بخشی از تمدن بودند به عنوان مثال حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) نظام ارتباطات فردی و اجتماعی را در تاریخ بشر تاسیس کردند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه افزود: حضرت ابراهیم(ع) یک نظام بر اساس توحید و معاد، حضرت موسی(ع) نظامی بر مبنای خودشناسی و خداشناسی و در تکامل این روند حضرت عیسی(ع) بخش تربیتی این نظام را بر اساس ارتباط ماده با غیب و شهود را تاسیس می‌کنند و در نهایت پیامبر اسلام(ص) در ادامه این حرکت الهی حکومت اسلامی را تاسیس کردند که نتیجه آنچه از سوی پیامبران محقق شده بود با معجزه تشکیل حکومت اسلامی به تکامل رسید.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) با دو معجزه قرآن و تشکیل حکومت اسلامی شناخته شدند، گفت: در اسلام عبادت، جماعت، سیاست و قدرت هر کدام کاربردهای خود را دارند اما برای کارآیی آنها در عرصه اجتماعی باید همه این موارد به اسلام هویت منتهی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان بیان کرد: یکی از نظریه‌پردازان غربی معتقد است که اسلام فردی هیچ خطری برای آنها ندارد آنچه امروز برای آنها چالش ایجاد کرده تمدن اسلامی برگرفته از هویت اسلامی است که در عرصه اجتماع جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: در راستای تحقق اسلام هویت باید امت اسلامی وحدت داشته باشند و اینکه در اسلام هویت مسلمانی هر فرد پیش از ملیت او اهمیت دارد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه بیان کرد:‌ دشمنان اسلام می‌دانند که آینده اسلام بر اساس اسلام هویت است بر همین اساس در تلاش هستند که امت اسلامی را دچار تفرقه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با بیان اینکه تمدن غربی در مقابله با تمدن اسلامی قرار دارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم ما باید در مقابل نگاه باطل آنان ثبات قدم داشته باشیم و به مقاومت بپردازیم اشخاصی همچون سردار شهید سلیمانی و مدافعان حرم به این آیات قرآن عمل کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمسک به کلمه توحید، پیروی از ولی فقیه، دوری از تفرقه و نزاع بین امت اسلامی و صبر و شکیبایی در درون امت اسلامی و مقابل ادیان دیگر از جمله عوامل تحقق تمدن اسلامی است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی