2/8 درصد تلفات بین جاده‌ای کرمانشاه افزایش یافته است


2/8 درصد تلفات بین جاده‌ای کرمانشاه افزایش یافته است

عصر خودرو- رییس پلیس راه کرمانشاه از افزایش 2/8 درصدی تلفات بین جاده‌ای استان خبر داد و گفت: در 10 ماه سپری شده از سال‌جاری 330 نفر در تصادفات بین جاده ای استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 نفر افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ «محمدرضا حیدری» روز چهارشنبه در نشست ایمنی جاده های استان که در سرسرای استانداری برگزار شد، همچنین از کاهش 6/12 درصدی مجروحان تصادفات سال جاری نسبت به سال 97 خبر داد و گفت: در ایام سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانی و ایام اربعین بیشتر آمار تلفات جاده ای در استان را داریم.
وی اظهار داشت: 509 نفر در 10 ماه سپری شده از سال جاری در استان کرمانشاه بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم شده اند.

وی بیشترین آمار تلفات بین جاده ای استان را مربوط به محورهای کرمانشاه- کامیاران با 38 نفر، محور کرمانشاه به روانسر 26 نفر و بیستون به شهر صحنه 25 نفر اعلام کرد و گفت: هشت درصد تلفات جاده ای مربوط به 40 کیلومتر از جاده کرمانشاه - کامیاران، هشت درصد مربوط به 20 کیلومتر از جاده کرمانشاه - روانسر است.

حیدری با بیان اینکه 60 تیم روزانه در جاده های استان گشت می زنند، از کمبود اعتبار و کاهش سهم سوخت تیم های گشت پلیس راه انتقاد کرد و از استاندار کرمانشاه درخواست 100 میلیون تومان اعتبار برای سوخت گشت های پلیس راه کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی همچنین 40 درصد تلفات جاده ای را مربوط به واژگونی خودروها و 47 درصد مربوط به برخورد خودروها به هم ذکر کرد، که با سبقت غیرمجاز، عدم کنترل خودرو و عدم توجه به جلو اتفاق می افتد.

این مقام مسوول، از افزایش 33 درصدی تلفات جاده های فرعی (روستایی) خبر داد و گفت: پارسال در جاده های روستایی 15 تصادف منجر به فوت و امسال 20 مورد منجر به فوت داشته ایم که باید در کنترل و مدیریت سرعت جاده های فرعی راهکارهای جدید تعیین شود.

حیدری همچنین درخواست 160 میلیون تومان اعتبار برای خرید و نصب دوربین های کنترل سرعت کرد و گفت در هر 100 کیلومتر از جاده های استان یک گشت پلیس مشغول فعالیت است.

بیش از سه هزار و 561 هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بیش از 2 میلیون نفر در 32 شهر و 2 هزار و 595 روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس