سرعت پیر شدن رگ های خونی در زنان بیشتر از مردان است


سرعت پیر شدن رگ های خونی در زنان بیشتر از مردان است
رگ های خونی در زنان سریعتر پیر میشوند و باعث بروز بیماری های قلبی زودرس می شوند. در گزارشی که جدیدا منتشر شد، نشان داد که افزایش فشار خون در زنان بسیار سریعتر از مردان در ابتدای دهه ۳۰ سالگی آغاز می شود.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سوزان چنگ گفت: ما می دانستیم که این افزایش در دوران یائسگی زنان زودتر از مردان اتفاق می افتد اما اینک شواهد نشان می دهد که این اتفاق خیلی سریعتر روی می دهد.

چنگ و همکارانش ۱۴۵۰۰۰ نفر را از رده سنی ۵ تا ۹۸ سال مورد آزمایش قرار دادند و بعد اطلاعات را به خاطر پیدا کردن یک الگو برای زمان افزایش فشار خون بررسی کردند.

به گفته او، فشار خون یک شیوه بسیار قابل اطمینان و دردسترس برای فهم سلامت قلب و عروق عمومی شخص و همینطور احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

پژوهشگران به جای مقایسه داده های زنان با مردان، زنان را با زنان و مردان را با مردان قیاس کردند. آن ها پس از انجام تحقیقات متوجه شدند که سرعت افزایش فشار خون در زنان بطور چشمگیرینسبت به مردان بیشتر است. از همین رو باید به روشی دیگر به سلامت و بیماری زنان نسبت به مردان فکر کرد.

دکتر مگان کامات می گوید، ما برای سالها به یک شکل برای درمان بیماری های قلبی عروقی زنان و مردان اقدام می کردیم. پژوهش های اخیر نشان می دهد که تفاوت های ظریف در سیستم های قلبی عروقی زنان و مردان موجود است که میتوانند در اوایل زندگی شروع شوند. باید بررسی کنیم که چطور این اختلافات امکان دارد در زمان زندگیشان بر زنان و عملکرد قلبی عروقی آن ها تأثیر بگذارد.

به گفته متخصصین دلایل بسیاری موجود است که میتواند سبب افزایش فشار خون در اوایل ۳۰ سالگی شود مثل استرس، کمبود خواب و تغییرات هورمونی. همینطور به گفته دکتر کامات امکان دارد آناتومی نیز دخیل باشد و نمیتوان تنها این افزایش را به جنس و هورمون ها نسبت داد به همین منظور پژوهش های بیشتری نیاز است تا بتوان جلوی پیدایش چنین مشکلات قلبی عروقی را گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی