چگونه طبع خود را بشناسیم؟


چگونه طبع خود را بشناسیم؟

افراد می‌توانند به کمک بررسی برخی ویژگی‌ها از طبع خود مطلع شوند.

چگونه طبع خود را بشناسیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،همه ما حداقل یک بار در طول زندگی خود در خصوص طبع گرم و سرد شنیده ایم، ولی همواره برایمان سوال بوده است که خوردن چه نوع مواد غذایی یا مواد خوراکی مناسب با سیستم بدن ما بوده و از مصرف چه غدا‌هایی باید پرهیز کنیم.

بسیاری از افراد سرد مزاج فکر می‌کنند که سرد مزاجی یعنی اینکه مصرف سردی با بدنشان سازی ندارد یا اینکه دستانشان همیشه سرد است به همین علت در تشخیص طبع (مزاج) خود همواره سوال دارند، اما گاهی همین افراد از خوردن هر دو غذا‌ی طبع گرم و سرد حالشان بد می‌شود و نمی‌دانند که از چه برنامه غذایی الگوبرداری کنند و همیشه در حالت تعجب به سر می‌برند. در واقع دانستن طبع و مزاج به هر شخصی کمک می‌کند تا خیلی راحت با علم طب سنتی آشنا شود و بسیاری از مشکلات خود را حل کند.

افراد سرد مزاج ، بلغمی یا سوداوی چه خصوصیاتی دارند؟

افراد طبع سرد به هیچ عنوان تحمل سرما را ندارند و همواره در حال پوشیدن لباس‌های زیادی هستند. این افراد همانطور که در زمستان لباس‌های زیادی می‌پوشند در تابستان هم به پوشاندن لباس‌های گرم می‌پردازند و هنگام حمام کردن آب داغ را برای دوش گرفتن انتخاب می‌کنند. کم اشتهایی، لاغر اندام، کم مو، حساس، دقیق، منظم، قضاوت‌گر، زود رنج، دارای پوست سفید، در جمع افراد آرام، از لحاظ روحی و روانی تمایل به تنهایی از خصوصیات بارز افراد سرد مزاج است. این افراد بیشتر در رشته‌های تحصیلی مانند: تاریخ، جامعه شناسی، روانشناسی، بوکس و ووشو موفق می‌شوند. افراد سرد مزاج بیشتر در معرض بیماری‌های شایعی مانند ام اس، افسردگی و بی خوابی، ضعف اعصاب، آرتروز، درد معده قرار می‌گیرند و اگر این بیماری‌ها در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند می‌تواند منجر به سرطان شود.

چگونه طبع خود را بشناسیم؟

بیشتر بخوانید: نوشیدنی‌های مناسب برای افراد صفراوی‌مزاج

افراد گرم مزاج، دموی یا صفراوی‌ها چه خصوصیاتی دارند؟

افراد گرم مزاج در هیچ موقع از سال نمی‌توانند به پوشیدن لباس‌های گرم اقدام کنند و همواره بدن آن‌ها داغ است این افراد در هنگام دوش گرفتن ترجیح می‌دهند تا از آب سرد استفاده کنند. افراد گرم مزاج دارای خصوصیاتی مانند: عصبیانیت زیاد، خشکی دهان، کم خوابی، چاق، هوش بالا، روند رشد کم مو‌های سر، سرعت عمل زیاد، دارای استخوان بندی واضح، برون گرا و اجتماعی هستند. افراد گرم مزاج یا دموی بیشتر در رشته های پزشکی و هنر موفق می شوند.

چگونه طبع خود را بشناسیم؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور