«روای نور»؛ کانون موفق مسجدی در جوار آستان سیدالکریم(ع)


«روای نور»؛ کانون موفق مسجدی در جوار آستان سیدالکریم(ع)

کانون فرهنگی هنری «روای نور» با اجرای برنامه‌ در محورهای قرآن و عترت، سبک زندگی، اعتقادی، کارآفرینی و صنایع دستی توانسته به عنوان یکی از کانون‌های فعال استان تهران در جوار آستان حضرت عبدالعظیم(ع) مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه های تاثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند، این پایگاه ها با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته اند، گامی موثر در جهت رونق مساجد بردارند.

در سلسله گزارش های معرفی کانون های فرهنگی هنری برتر یکی دیگر از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران را معرفی می کنیم.

کانون فرهنگی هنری «روای نور» مسجد فیروزآبادی واقع در شهرری یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران است که در پایگاه بچه های مسجد به عنوان کانون فرهنگی هنری فعال معرفی شده است، این کانون تاکنون در رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» توانسته 14488 امتیاز از 20 هزار امتیاز کسب کند و با دارا بودن 3997 عضو توانسته برای مخاطبان خود برنامه های مختلفی متناسب با نیازهای روز آنها اجرا کند.

بنابراین گزارش، کانون فرهنگی هنری راوی نور در محورهای مورد تاکید ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور درفهما(پایتخت فرهنگ هنرایران) یعنی قرآن و عترت، ورزش و سلامت، فعالیت های اجتماعی،شبکه سازی و فضای مجازی و آموزش و توانمندسازی و کتاب و کتابخوانی و هنر برنامه های گسترده ای برای مخاطبان خود برگزارمی کند.

«روای نور»؛ کانون موفق مسجدی در جوار آستان سیدالکریم(ع)

آموزش و توانمندسازی هم یکی دیگر از شاخص های مورد تاکید در رویداد ملی فهما است که خوشبختانه در این محور نیز کانون روای نور حرفی برای گفتن دارد،برگزاری برنامه های اعتقادی،اخلاقی، درسی و تقویتی، آموزش سواد رسانه ای،برنامه های بصیرت افزایی،آموزش فنی و حرفه ای،دوره های آموزش زبان انگلیسی،انواع آموزش های رایانه ای از برنامه های این کانون در این محور است.

«روای نور»؛ کانون موفق مسجدی در جوار آستان سیدالکریم(ع)

در محور هنری نیز کانون روای نور توانسته برنامه های گسترده ای برای مخاطبان برگزار کند، که می توان به برنامه هایی همچون صنایع دستی،خوشنویسی،مداحی،عکاسی،نقاشی،خیاطی گرافیک اشاره کرد.

توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در شاخص های هشت گانه رویداد ملی فهما نیز مورد تاکید است، کانون روای نور در این محور هم برنامه هایی برای مخاطبان خود اجرا می کند، تا بتواند به عنوان یکی از کانون های فعال در رونق مسجد فیروزآبادی نقش تاثیرگذاری داشته باشد، برپایی نمایشگاه های کتاب در طول سال، برگزاری مسابقات فرهنگی، تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح هایی همچون شنبه های با کتاب، برای همه گروه های سنی از جمله برنامه های این کانون در این محور است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟