شلیک مرگبار به سیف‌الله خسروی 15 ساله در تورنتو / او جلوی مدرسه کشته شد + عکس


شلیک مرگبار به سیف‌الله خسروی 15 ساله در تورنتو / او جلوی مدرسه کشته شد + عکس

حوادث رکنا: یک نوجوان 15 ساله مهاجر افغان عصر دوشنبه در مقابل مدرسه‌اش در اسکاربرو هدف تیراندازی قرار گفت و جان خود را از دست داد. تیرانداز که او هم نوجوان 15 ساله‌ است و هویت او فاش نشده بازداشت شده است. پدر، مادر و سه برادر بزرگتر سیف‌الله خسروی 15 ساله حالا سوگوار او هستند.

به گزارش رکنا، سیف‌الله نوجوانی کم‌رو، سخت‌کوش و درون‌گرا بود که بیشتر اوقات خود را در خانه و در کنار خانواده می‌گذراند. پلیس تاکید کرده که سوابق گذشته او کاملا پاک است.

هنوز مشخص نشده که آیا این یک تیراندازی هدفمند بوده یا سیف‌الله اشتباهی هدف گلوله قرار گرفته است.

تیراندازی درست در پایان یک روز مدرسه در شهر اسکاربرو در شرق تورنتو اتفاق افتاد. دانش‌آموزان پس از اتمام مدرسه از دبیرستان Woburn Collegiate Institute راهی خیابان‌ها بودند که شلیک روی داد.

صدای تیراندازی همه را وحشت‌زده کرد،‌ دانش‌آموزان، مربیان مدرسه و خانواده‌ها. لحظاتی بعد که صدای شلیک آرام گرفت این سیف‌الله خسروی دانش‌آموز ۱۵ ساله مدرسه بود که به خون غلتیده بود و عامل تیراندازی از صحنه گریخته بود.

سیف‌الله ۱۵ ساله خیلی زود به بیمارستان انتقال یافت، اما لحظاتی بعد از اینکه پدر و مادر و سه برادر بزرگتر او به بیمارستان رسیدند در گذشت. خانواده سیف‌الله اهل افغانستان بودند که برای زندگی بهتر به کانادا مهاجرت کرده بود.

سیف‌الله به شهادت کسانی که او را می‌شناختند نوجوانی بود کم‌رو، سخت‌کوش و درون‌گرا که بیشتر اوقات خود را در خانه و در کنار خانواده می‌گذراند.

این نوجوان ۱۵ ساله آخرین قربانی خشونت‌های مسلحانه در شهر تورنتو است که تنها در سال ۲۹۲ قربانی به جا گذاشته و بیشتر آنها ۱۵ سال به بالا بوده‌اند طی همین سه هفته‌ای که از سال ۲۰۲۰ گذشته ۳ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که همه‌ آنها ۲۵ ساله یا جوانتر بوده‌اند.

پلیس می‌گوید: هنوز خیلی زود است که گفت آیا یک تیراندازی هدفمند برنامه‌ریزی بوده یا سیف‌الله هدف یک تیراندازی کور قرار گرفته است. با این حال پلیس اذعان می‌دارد که قربانی گذشته‌ای پاک داشته و نمی‌توانسته ارتباطی با فرایند جرائم داشته باشد. پلیس این احتمال را که او اشتباهی به جای کسی هدف قرار گرفته شده باشد را غیرممکن نمی‌داند.

عامل تیراندازی ساعاتی بعد دستگیر شد. او هم یک نوجوان ۱۵ ساله است که پلیس قانونا نمی‌تواند هویت او را اعلام کند. پلیس تائید کرده که او پیشنیه‌ای در ارتباط با باندهای خلاف داشته ولی به نظر نمی‌رسد که او و قربانی با هم آشنائی یا رفاقتی داشته‌اند.

طی ۵ سال گذشته ۱۸۶ نفر که بین ۱۳ تا ۲۹ داشته‌اند هدف خشونت‌های مسلحانه در تورنتو قرار گرفته‌اند.

یکی از پرسش‌هائی که پلیس اکنون در حال تحقیق است این است که آیا قاتل مسلح این سلاح را دوشنبه به مدرسه آورده بوده است .

جان توری شهردار تورنتو دیروز در بیانیه‌ای گفت که قتل یک کودک ۱۵ ساله در تورنتو ” تاسف‌بار و کاملا غیرقابل‌قبول است .

توری گفت : «این تراژدی عمیق‌تر می‌شود وقتی در نظر بگیریم که عامل آن نوجوان ۱۵ ساله دیگری است که هم اکنون در بازداشت است.»

جان توری افزوده که او متعهد است تا با سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اجتماعی، سیاست گذاری و دفاع از قوانین سخت‌گیرانه اسلحه به خشونت مسلحانه در این شهر پایان دهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق