باید حقوق افراد توانخواه در فضاهای شهری و اداری رعایت شود


باید حقوق افراد توانخواه در فضاهای شهری و اداری رعایت شود

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مناسب سازی فضاهای شهری و محیط های اداری، درمانی و تاریخی را برای ارائه خدمات به افراد توانخواه(سالمندان، جانبازان و معلولین) ضروری دانست.

مهرداد سالاری در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان، بر لزوم رعایت حقوق 42 هزار شهروند توانخواه در طراحی و ساخت فضاهای شهری و اداری تاکید کرد و گفت: متاسفانه فضاهای محیطی شهری متناسب با نیاز این اقشار طراحی نشده و اکثر سالمندان و معلولین برای دریافت خدمات و حضور در محیط های شهری و اداری با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، سالاری با تاکید بر لزوم بهبود شرایط محیط درونی و بیرونی فضاهای مختلف برای استفاده معلولین و سالمندان، خاطرنشان ساخت: استانداردهای لازم در طراحی و ساخت فضاهای شهری و ساختمان های اداری و درمانی باید رعایت و امکان استفاده راحت و آسان معلولین از خدمات فراهم شود.

سالاری با بیان اینکه هم اکنون سیستم حمل و نقل عمومی، بافت شهری و فضاهای تفریحی، تاریخی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی جوابگوی نیاز افراد توانخواه نیست، تصریح کرد: به نیاز این افراد برای حضور در هر رویدادی باید توجه شود و همه اماکن عمومی موظف به بازنگری در طراحی و ایجاد سازوکار مناسب برای تردد سالمندان و معلولین هستند.

وی از نظارت جدی دبیرخانه ستاد برای ساماندهی و مناسب سازی محیط های اداری، درمانی، مطب های پزشکان، فضاهای عمومی وشهری برای تردد سالمندان، جانبازان و معلولین خبر داد و گفت: تاکنون در این حوزه برخورد قانونی انجام نشده وا ز این پس اقدامات دستگاه های اجرایی جهت سهولت در تردد توانخواهان و رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان درارزیابی ها مورد توجه قرار می گیرد و با نهادهای ناقض حقوق این شهروندان برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه وظایف شهرداری در خصوص شهروندان را خاطرنشان ساخت و تاکید کرد: شهرداری موظف است در محیط های شهری شرایط زندگی را برای همه افراد جامعه فراهم کند و نباید در طراحی پیاده روها تا این حد کوتاهی و حقوق شهروندان معلول نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی و به ویژه متخصصین نیز در حوزه های مختلف شرایط مطب ها و مراکز درمانی را برای افراد سالمند و معلول در نظر بگیرند که البته خوشبختانه در ساختمان های جدید پزشکان شرایط کنترل و نظارت می شود، اما در ساختمان های قدیمی شرایط مطلوب نیست.

سالاری گفت: برای حل مشکل بیماران تفاهم نامه ای بین بهزیستی، نظام پزشکی و استانداری منعقد می شود که زمان تمدید پروانه پزشکان با شرط مناسب سازی محیط اقدام لحاظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش