شدت فعالیت موج بارشی در مناطق مرکزی، شرقی و دریایی هرمزگان است


شدت فعالیت موج بارشی در مناطق مرکزی، شرقی و دریایی هرمزگان است

بندرعباس- ایرنا- هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: امروز پنجشنبه شدت فعالیت موج بارشی در مناطق مرکزی ،مناطق شرقی و مناطق دریایی بویژه تنگه هرمز خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعاتی بارش ها به صورت رگباری همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.
کیانوش عارفی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: صبح فردا جمعه از میزان فعالیت موج بارشی در مناطق غربی و به تدریج مناطق مرکزی کاسته شده و فعالیت این موج در مناطق شرقی استان تا ظهرجمعه پیش بینی می شود .
وی بیان داشت: سامانه بارشی از ساعت بعدازظهر جمعه از مناطق شرقی استان هرمزگان خارج خواهدشد .
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: امروز پنجشنبه در مناطق دریایی وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی و به تدریج شمال غربی(خلیج فارس ) خواهیم داشت و شرایط رفت وآمدهای دریایی ایمن نخواهدبود.
عارفی یادآورشد: تا ساعت ۶ ونیم امروز پنجشنبه در بندرعباس ۱۱.۶ میلی متر، حاجی آباد ۳.۳ میلی متر ، سردشت بشاگرد ۱.۵ میلی متر ، بستک ۰.۶ میلی متر و جاسک ۰.۴ میلی متر باران باریده است.
وی گفت: توصیه می شود با توجه به وقوع بارندگی همراه با رعد وبرق و وزش باد نسبت شدید از رفتن شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در تمامی بنادر استان صورت گیرد.
وی ادامه داد: شرایط نامساعد دریایی به تناوب تا اوایل هفته آینده بویژه در ساعت های بعدازظهر وشب ادامه خواهدداشت و سرعت وزش باد در مناطق دریایی تا روز یکشنبه ششم دیماه قابل ملاحظه خواهدبود.
معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی نیز از فردا جمعه با خروج موج کم فشار بارشی و جایگیری سامانه پرفشار ، شاهد افت محسوس دما (نزدیک به ۸ درجه ) در استان بویژه در مناطق غربی خواهیم بود.
عارفی اضافه کرد: تا اواسط هفته آینده هوای نسبت سرد در بیشتر نقاط استان هرمزگان ماندگار خواهد بود .
وی توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها از رفت وآمد در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا