نمایش «کوراوغلو» در تبریز اجرا می‌شود


نمایش «کوراوغلو» در تبریز  اجرا می‌شود

نویسنده و کارگردان نمایش «کوراوغلو» از اجرای این نمایش پس از ٢٠ سال توقف خبر داد.

یعقوب صدیق جمالی در این خصوص گفت: نمایش کوراوغلو پس از ٦٠ شب اجرا در سال ٧٩ و استقبال تماشاگران تبریزی و پس از وقفه‌ای ٢٠ ساله، مجددا در معرض تماشای علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نمایش حماسی کوراوغلو با حضور بیش از ١٠٠ هنرمند در گروه‌های بازیگری، هنروری، حرکات موزون، موسیقی آذربایجانی و عاشیقی و پس از ٢٥٠ ساعت تمرین طی هفت ماه گذشته، آماده اجرا شده است.

وی ادامه داد: این نمایش از اواخر بهمن ماه در سالن استاد اقبال آذر واقع در مجتمع فرهنگی هنری بلوار ٢٩ بهمن روی صحنه خواهد رفت.

مدیر گروه تئاتر کتل تبریز افزود: نمایش کوراوغلو پیش‌تر به عنوان بهترین نمایش ایرانی در سومین جشنواره بین المللی تئاتر ایران زمین شناخته شده و نیز در جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی سنتی عنوان بهترین طراحی حرکات موزون، تقدیر نویسندگی و بازیگری مرد را دریافت کرده است.

وی بیان کرد: کوراوغلو در شهرهای تبریز، تهران، اهواز، ترابزون ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان به روی صحنه رفته است.

به گزارش روابط عمومی نمایش «کوراوغلو»، یعقوب صدیق جمالی نویسنده و کارگردان و هادی زرگری پور تهیه کننده این نمایش هستند؛ همچنین غلامرضا میرزا زاده نیز موسیقی نمایش را برعهده دارد.

کروگرافی بر عهده "پدرام ناظر عدل" بوده و سعیده حامد وعاشیق محسن شکری به ترتیب مشاور کارگردان و روای این نمایش هستند.

ابراهیم عباسعلیزاده، جمال ساقی نژاد، بهنام پناهی، پدرام ناظر عدل، سئودا برمایه، امیر ره ‌پیما، سولماز هاشمی، مصطفی پور قاسم، امید والا و فرزاد سقا نیز بازیگران این نمایش بوده و شاهین علوی و محمد فرشباف به ترتیب مدیر هنری و مدیر روابط عمومی این نمایش هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...