120 میلیارد ریال صرف اصلاح نژاد دام در خلخال شد


120 میلیارد ریال صرف اصلاح نژاد دام در خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در سال گذشته و امسال 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در اختیار مجریان طرح‌های اصلاح نژاد دام و اصلاح الگوی کشت این شهرستان قرار گرفت.

بهبود علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این تسهیلات از محل تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با کارمزد حداکثر ۶ درصد پنج طرح اصلاح نژاد دام با موفقیت در مناطق مختلف این شهرستان اجرا و افتتاح شده است.

او گفت: اجرای طرح اصلاح نژاد دام در کنار افزایش بهره‌وری و کاهش تلفات دام موجب رونق صنعت دامپروری در این شهرستان شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح اصلاح نژاد دام در دامداری‌های منطقه گام‌های بلندی برای کاهش تلفات دام کاهش ، افزایش بهره‌وری تولید فرآورده‌های دامی ، رونق اقتصادی دامداران و تشویق متقاضیان و مجریان طرح‌های بزرگ دامپروری منطقه برداشته شده است.
وی بیان‌کرد: برای ارتقای دانش و مهارت فنی دامداران و افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی این شهرستان تلاش می‌شود.
به گفته وی ، علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به مجریان طرح‌های اصلاح نژاد دام کارگاه آموزشی دامپروری پیشرفته برای جوانان و متقاضیان جویای کار در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال برگزار و جدیدترین روش‌های دامپروری پیشرفته و اصلاح نژاد دام به شرکت‌کنندگان در دوره ها ارائه می‌شود.
او اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی زیرنظر کارشناسان امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان با جدیدترین مباحث مدیریت واحدهای دامپروری ، اصول تغذیه دام ، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و اقدامات بهداشتی دام ، توسعه عملیات اصلاح نژادی در دام‌های سبک و سنگین و آمیخته‌گری نژاد رومانف با نزاد گوسفند مغانی ، آمیخته‌گری بزهای بومی با نژاد مهابادی و آمیخته‌گری گاوها بومی با نژاد دومنظوره گوشتی و شیری سمینتال آشنا می‌شوند.

وی گفت: نوروزی دامدار مجری طرح اصلاح نژاد روستای داودخانه خلخال از موفق‌ترین دامداران این شهرستان در زمینه اجرای طرح اصلاح نژاد دام است که موفق به ۲ تا چهارقلوزایی در بین بیشتر گوسفندان دامداری ۶۰۰ راسی خود و افزایش بهره‌وری دامداری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید