فرهنگ ایرانی را با لباس های اقوام این کشور به جهان معرفی کنیم


فرهنگ ایرانی را با لباس های اقوام این کشور به جهان معرفی کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جوانان خلاق در حوزه مد و لباس، گفت: می توانیم با بهره بردن از الگوی های ایرانی در حوزه پوشاک کمتر به طرح های وارداتی وابسته باشیم و با ظرفیت لباس های متنوع اقوام ایرانی مردم جهان را با فرهنگ ایران آشنا کنیم.

فرهنگ ایرانی را با لباس های اقوام این کشور به جهان معرفی کنیم
به گزارش فانوس، دکتر فاطمه ذوالقدر چهارشنبه شب در هشتمین همایش سالانه طراحان و تولید کنندگان مد و لباس کشور انتخاب سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به عنوان اولین بانو حاضر در این سمت را اتفاق نیکی نامید و گفت: ۳۰ درصد پست های مدیریتی باید به زنان واگذار شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی از ظرفیت های بانوان در بخش های مختلف مدریتی استفاده کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت بانوان در حوزه مد و لباس کشور گفت: قدردان خانم ها هستیم که علارغم مشکلات در این حوزه حضور دارند و باید کارآفرینان زن در قالب اتحادیه به عنوان یک نهاد رسمی فعالیت کنند تا بتوانند با وزارت کار رایزنی داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه های حوزه پوشاک در کشور گفت: مواد اولیه یکی از مشکلات این حوزه بود که با ایجاد یک کارگروه این مشکل را کاهش دادیم و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که در بخش نساجی در مقابل تحریم های ظالمانه تسهیلات کافی را برای پرداخت حقوق های معوقه کارگران با همکاری بانک ها همکاری کند.

ذوالقدر گفت: دولت به بخش خصوصی نیاز دارد و برای تقویت بازار داخلی باید از کارآفرینان حمایت کند و اجازه ندهیم کارخانه ها تعطیل شوند و جوانان خلاق مهاجرت کنند.

مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این مراسم گفت: فعالان حوزه مد و لباس چهره‌های تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور هستند که می توانند راهگشای بسیاری از مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگ ایرانی در حوزه پوشاک گفت: سیاست‌های کارگروه مد و لباس طراحان و تولیدکنندگان در راستای ایجاد تاریخ جدیدی از رنگ و طرح های ایرانی و اسلامی است تا سلایق مصرف مد و لباس در بازار را مدیریت کند.

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران نیز در این مراسم گفت: من به نمایندگی از صنعت پوشاک از طرف تولید کنندگان این قول را می دهم و این میثاق را می بندیم که در کنار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اهداف آنها را پیش ببریم و طرح های خوبی که دارای تجاری سازی و انبوه سازی داشته باشد را تولید کنیم.
وی گفت: پوشاک باید ضمن داشتن جذابیت و تنوع، عفاف و حجاب را مدنظر قرار دهد و پوشش به عنوان چادر و مانتو به نحوی طراحی شود که در شأن بانوی ایرانی باشد. مهمترین برنامه ما رضایت مصرف کننده در کنار تامین دغدغه های مسئولین است.

در این رویداد ضمن تجلیل از فعالان عرصه مد و لباس از سومین کتاب ملی مد و لباس ایران نیز و رونمایی شد.

این کتاب، در بخش‌های مختلف خود به معرفی آثار طراحان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و صنایع مرتبط با مد و لباس می‌پردازد و رویکرد آن، حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی است.

ترغیب صاحب‌نظران و فعالان حوزه مد و پوشاک جهت ارائه دستاوردهای علمی و هنری مرتبط ، ارتقای اطلاعات، ضرورت نوآوری در زمینه طراحی پارچه و لباس در داخل کشور و آگاهی‌رسانی در این زمینه، گردآوری کامل بانک جامع اطلاعات مد و لباس کشور، فراهم کردن مسیرهای حمایت از کارآفرینی در قالب طراحی و تولید الگوهای جدید پوشش ایرانی- اسلامی، به‌کارگیری روش‌های مختلف تبلیغاتی در بهبود وضع فروش و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان در مسیر تحول و پیشرفت در صنایع نساجی و پوشاک از جمله اهداف گردآوری کتاب های جامع مد و لباس ایران بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری