شهادت وسیله ای برای حفظ اسلام، انقلاب، برقراری حق و عدالت است


شهادت وسیله ای برای حفظ اسلام، انقلاب، برقراری حق و عدالت است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نقش شهدای عشایر کرمان در استان و کشور، بسیار والا و ارزشمند است، گفت: شهادت وسیله ای جهت حفظ اسلام، انقلاب، برقراری حق و عدالت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی صبح امروز 3 دی ماه در اولین یادواره ۱۲۰۵ شهید عشایر استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: عشایر پرتلاش، شریف و زحمت کش با اتکا به خودشان و با استفاده از مواهب طبیعی نقش موثری در اقتصاد درونگرا دارند.

وی نقش پررنگ عشایر در حفظ مرزها، وحدت و یکپارچگی کشور و حضور فعال در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان اشاره داشت و گفت: جمعیت عشایری استان ۱۱۰ هزار نفر است که 3.4 درصد نسبت به جمعیت استان را شامل می‌شود، در حالی که بیش از ۱۸ درصد از شهدای استان کرمان از خانواده عشایر هستند.

استاندار کرمان به نقش عشایر در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت:اگرچه ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در استان کرمان هستند اما ۱۲ درصد شهدای عشایر کشور به استان کرمان تعلق دارند.

فدائی به روایت پیامبر اکرم (ص) در خصوص شهادت اشاره کرد و گفت: هر کار نیک و خوب که انجام شود یک کار والاتر از آن هم وجود دارد مگر شهادت که بالاتر و نیکوتر از آن چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت شهادت هدف نیست بلکه وسیله ای برای اجرای احکام، حفظ اسلام و برقراری عدالت و ریشه کن کردن فساد است.

سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری 28 یادواره عشایری در استان کرمان یاد کرد و گفت: بیش از 100 دانش آموز عشایر استان کرمان به راهیان نور اعزام شده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسحاق امیری گفت: کرمان استان دارای ظرفیت بالایی است و در نیروی انسانی توانسته است یک همچین فرزندی را پرورش دادند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، آلبوم صوتی شهدای عشایر توسط مسئولین استانی، کشوری، استاندار و امام جمعه کرمان رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی