رشد 25 درصدی بارندگی قزوین نسبت به میانگین دراز مدت


رشد 25 درصدی بارندگی قزوین نسبت به میانگین دراز مدت

قزوین -ایرنا- بارندگی ها امسال در استان قزوین نسبت به میانگین بلند مدت 25 درصد رشد پیدا کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب گفت: امسال شاهد بارش ۱۵۴ میلی متری در پهنه این استان بودیم که این رقم در میانگین بلند مدت ۱۲۳ میلیمتر ثبت شده است.

یوسف شیخ الملوکی افزود: در ایستگاه های هواشناسی استان قزوین از ابتدای امسال میزان بارش ثبت شده برای کوهین ۱۷۵ میلی متر، قزوین ۱۲۴ میلی متر، معلم کلایه ۱۲۶ میلی متر. رازمیان ۱۱۶ میلی متر، آبیک ۱۵۱ میلی متر، آوج ۱۶۷ میلی متر، بویین زهرا ۱۳۳ میلی متر، تاکستان ۹۱ میلی متر بارش به ثبت رسیده است.

وی یادآورشد: بیشترین میزان ثبت بارش برف در استان قزوین نیز به صورت نقطه ای ۱۳ میلی متر بوده است.

شیخ الملوکی اظهار داشت: مجموع بارش های استان قزوین در بهمن و اسفند در محدوده نرمال یا بیش از آن پیش بینی می شود و همچنین متوسط دمای هوای این استان در این مدت نیز بین یک تا نیم درجه کمتر از حد نرمال پیش بینی شده است.

وی از ورود یک سامانه بارشی جدید از عصر جمعه (فردا) به قزوین به مدت ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: پیامد این سامانه بارش برف و وزش باد خواهد بود و پیش بینی می شود دمای هوا در این مدت بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده شهروندان قزوینی با کاهش محسوس دما روبرو خواهند شد و در همین رابطه اطلاعیه ای از سوی هواشناسی استان صادر و هشدارهای لازم ارایه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان