نبود منابع مالی مدیریت مدارس را با مشکل مواجه کرده است


نبود منابع مالی مدیریت مدارس را با مشکل مواجه کرده است

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدیریت مدارس به خصوص دبیرستان‌ها به دلیل نبود منابع و بالا بودن انتظارات والدین و جامعه سخت شده است.

حسین شادکام عصر امروز پنجشنبه 3 بهمن‌ماه در همایش تجلیل از منتخبان مقطع متوسطه مدارس شهرستان کاشمر عنوان کرد: به رغم تمام توفیقات به دست آمده اما در حوزه آسیب‎های اجتماعی هنوز مشکلاتی داریم و باید امید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بر اثر مشکلاتی که متوجه برخی دانش‌آموزان است، آنان احساس ناامیدی ‏می‌کنند اما معلمان وظیفه ایجاد امید را در میان‌ این قشر از جامعه دارند.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اگر سطح دانش‌آموزان منطقه ترشیز در درس ریاضی در میان دانش‌آموزان استان بالاتر است، نشان می‎دهد که دانش‌آموزان باهوش و مستعدی در منطقه هستند.

رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: اگر شهرستان کاشمر در 17 شاخص آموزش متوسطه نظری در سال تحصیلی گذشته در بین 47 اداره آموزش و پرورش استان رتبه اول را کسب کرده کار بسیار سخت و بزرگی انجام داده است.

حسن عدالت‌جو افزود: سرمایه انسانی کارآمدی که در شهرستان کاشمر وجود دارد، به این پیشرفت‎هایی که به دست آمده کمک می‎کند؛ همچنین فرهنگ علم دوستی و پیشرفت علم از سوی مردم در این منطقه به وجود آمده که در برنامه‎ریزی بهتر مسئولان را یاری می‎نماید.

وی جشنواره ارزشیابی مستمر، جشنواره ایده‎ها و تجارب برتر، جشنواره همراه آموزش، جشنواره برنامه هفتگی، جشنواره برنامه عمل، جشنواره طراحی سوال و... را از جمله جشنواره‌هایی ذکر کرد که در سطح مدارس استان برگزار می‎شوند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: اگرچه به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی و تنگناهای اقتصادی و ناملایمات و دست‎اندازهای اداری گرداندن یک مدرسه کار بسیار سخت و مشکلی شده اما همه همکاران فرهنگی با تمام وجود برای رفع آن‌ها فعالیت و تلاش می‎کنند.

علی طاهریان افزود: با توجه به انتظارات اولیا و دانش‌آموزان و شرایطی که باید در فضای کلاس حاکم باشد، کلاس‌داری امروز کار طاقت فرسا و سختی است.

در این مراسم هممچنین عزت‌الله طاهریان، معاون متوسطه آموزش و پرورش کاشمر گفت: سال گذشته در میانگین 17 شاخص متوسطه دوره دوم کاشمر در سطح استان به عنوان شهرستان برتر انتخاب شد، همچنین در متوسطه اول کسب حدود 30 مقام استانی حاصل تلاش‌های تمامی همکاران بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس