مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران در قم آغاز شد


مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران در قم آغاز شد

قم-ایرنا- سیزدهمین دوره مسابقات مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی بن ابیطالب(ع) در بخش های حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم خواهران همراه با یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در قم آغاز شد.

مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در آیین افتتاح دوره سیزدهم مسابقات قرآن کریم بیان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت ضرورت انس با قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور است.

محمد انصاری اضافه کرد: در بخش خواهران که در حال حاضر برگزار می شود ۵ هزار و ۶۱۸ تن و در بخش مردان بالغ بر ۷ هزار تن در این مسابقات حضور پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: در مجموع هر سال نزدیک به ۱۲ هزار فرد قرآنی در این مسابقات حضور به هم می رسانند.

جذب مخاطب حداکثری هدف سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن است

مدیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) نیز ابراز کرد: کیفیت‌بخشی و تنوع‌بخشی به‌عنوان دو هدف مهم مسابقات با هدف جذب مخاطب حداکثری می باشد.

محمدرضا پورمعین خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت یک هفته و تا سیزدهم بهمن‌ماه با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در استان قم برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی اصلی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می شود و برای نزدیکی به عدالت تلاش می شود رده سنی بالای ۳۲ سال هم به صورت مجزا در این مسابقات به رقابت بپردازند.

وی اظهار داشت: استقبال از سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مطلوب بوده و روند روبه رشدی در آن احساس می شود.

پورمعین گفت: ۲۵۰ تن از قاریان و حافظان کشورهای خارجی در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پایان ابراز کرد: کیفیت‌بخشی به‌عنوان هدف اصلی این مسابقات است و این مساله در تعیین سطح تا دعوت، تبلیغات، قضاوت، تشریفات و جوایز تاثیرات مثبت خود را برجای خواهد گذاشت.

مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران در قم آغاز شد

رقابت نفرات برتر مسابقات اوقاف و مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع)

سپس رئیس کمیته داوران سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ابراز کرد: اغلب داوران این مسابقات بین‌المللی هستند.

سمیه حاج علی اضافه کرد: علاوه بر داوران بین المللی از نخبگان جوان قرآنی هم در این مسابقات استفاده شده است.

وی ادامه داد: در این مسابقات افرادی فرصت حضور پیدا کرده اند که در رقابت های اوقاف رتبه های اول را کسب کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: سطح مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) از مسابقات اوقاف بالاتر است.

مسئول کمیته فنی سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) هم تاکید کرد: علاوه بر اهدای جوایز به رتبه‌های اول، دوم و سوم در مرحله رقابتی و نهایی،‌ بخشی نیز ویژه حدنصاب در مسابقات در نظر گرفته و جوایزی به رتبه‌های حدنصاب اهدا خواهد شد.

محمد بادپا تاکید کرد:مسابقات در تمامی رده‌ها طبق مقررات و آیین‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با توجه به رعایت استانداردها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در طول ۱۲ دوره برگزاری این مسابقات هرسال شکوفایی بیشتری بین شرکت‌کنندگان دیده می‌شود.

سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی بن ابیطالب(ع) ویژه خواهران همراه با یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در رشته حفظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم از ۳ الی ۱۰ بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار خواهد شد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی