مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی خراسان رضوی در نیشابور آغاز شد


مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی خراسان رضوی در نیشابور آغاز شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان نیشابور گفت: مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی خراسان رضوی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن تختی نیشابور آغاز شد.

کاوه آهنگر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات یک روزه ۱۲۰ سنگ‌نورد زن و مرد از شهرهای قوچان، سبزوار، تربت حیدریه، مشهد و نیشابور حضور دارند همچنین تعدادی از این سنگ نوردان را ورزشکارانی از شهرهای گنبد، گرگان، اسفراین و بجنورد تشکیل می دهند که به صورت میهمان از استانهای گلستان و خراسان شمالی در این مسابقات حضور دارند.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی نونهالان A و B، نوجوانان B و C و جوانان در گرایش سرطناب (لید) به رقابت می پردازند.
رییس اداره ورزش و جوانان نیشابور گفت: افزون بر ۲۵۰ ورزشکار و مربی سنگ‌نورد در پنج باشگاه نیشابور فعال هستند و تعداد پنج دیواره سنگ‌نوردی موجود در نیشابور جوابگوی نیاز ورزشکاران در این رشته نیست.
آهنگر افزود: سالن اختصاصی سنگ‌نوردی در مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور با دیواره استاندارد به ارتفاع ۱۸ متر برای مسابقات سرعتی در حال ساخت است که برای تکمیل آن حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در