شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم


شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم

خطیب نماز جمعه گفت: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم و هدفمان حذف اقتدار ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست خود اظهار داشت: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم و هدفمان حذف اقتدار ایران است.

وی افزود: عراق منهای ایران یعنی کاهش قدرت عراق، و لبنان منهای عراق نیز یعنی کاهش اقتدار ملت قهرمان لبنان.

ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه میعادگاه نمازجمعه نماد وحدت، شور،‌ شعور، صبر، ایستادگی، عزت و اقتدار ملت ایران شد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور به یاد ماندنی در این میعادگاه پیوند استوار و مستحکم خویش را با رهبر معظم انقلاب آرمان‌های بلند امام (ره) و شهدا را فریاد زد.

**ملت ایران با دل‌هایی لبریز از شوق 2 یوم‌الله بزرگ و اقتدارآفرین را خلق کرد

وی افزود: ملت ایران با دل‌هایی لبریز از شوق و نشاط دو یوم‌الله بزرگ و اقتدارآفرین را خلق کرد و با دیدگانی اشک‌بار در سوگ شهدا و جانباختگان سانحه جانکاه هوایی و برادران و خواهرانی که در مراسم تشییع غرورآفرین سردار سلیمانی در کرمان به ملاء اعلاء پرواز کردند نشست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این جمعه فراموش نشدنی ملت بزرگ ایران و ملت‌های قهرمان و مقاوم دنیای اسلامی با دو خصیصه صبار و شکور یاد کردند و اشاره به این حضرت بود که پیروزی‌ها، موفقیت‌ها و یوم‌الله‌ها دستاورد این دو گروه گرانبها است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: صبار و شکور یعنی همه دستاوردها در پرتو ایمان، معرفت، دانش‌، عقلانیت، صبر باشکوه و عزت‌آفرین و در کنار آن شکر و سپاس از نعمت‌ها به وجود می‌آید.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران تهرانی خاطرنشان کرد: شما ملت بزرگ و ملت اسلام و اهل ایمان برای حضور در سه ساحت کلیدی و اقتدرآفرین دعوت شده‌اید که ساحت نخست صبر فردی است.

وی با بیان اینکه اکنون که راه را شناخته‌اید قدم برمی‌دارید گفت: ایمان گواه روشنی و شناخت راه است اما با شناخت راه و گام برداشتن در مسیر هیچ ملتی به پیروزی نمی‌رسد چرا که پیروزی دستاورد صبر و استقامت در راه است. بدون استقامت، صبر، ایستادگی و پایداری نمی‌توان قله‌های موفقیت را فتح کرد.

**استقامت، پایداری و صبر فردی یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم

وی با تأکید بر اینکه استقامت، پایداری و صبر فردی یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم، گفت: تجربه گران‌سنگ ملت ایران پیروزی در پرتو ایمان و صبر است. خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان برای مصائب سخت خود صبر و ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ توفیق شد که با فرزندان، بستگان و نزدیکان عزیزانی که در ای حادثه هوایی به شهادت رسیدند دیداری داشته باشم و خداوند شاهد است که من جز دنیایی از صبر چیزی دیگری ندیدم. این صبر دستاورد ارزشمندی در دنیا و آخرت دارد.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان