29 زن زندانی به مناسبت روز مادر در منطقه 5 تهران آزاد می‌شوند


29 زن زندانی به مناسبت روز مادر در منطقه 5 تهران آزاد می‌شوند

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 5 از برنامه‌ریزی برای آزادی 29 زندانی بانو که به دلیل عدم توان مالی قادر به پرداخت دیون خود نیستند خبر داد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، «فریدون حیدری» با تسلیت ایام فاطمیه از برنامه ریزی برای آزادی بانوانی که به دلیل عدم توانایی مالی زندانی هستند همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر خبر داد.

وی اظهار داشت: بانوان به عنوان مهمترین عنصر در حفظ خانواده و در نتیجه جامعه هستند و آمارها نیز نشان از این موضوع دارد که با نبود بانوان در کنار خانواده احتمال ایجاد آسیب اجتماعی توسط هر یک از اعضای خانواده به شدت افزایش می یابد.

وی در خصوص هدف این طرح اعلام کرد: با توجه به اهمیت حضور بانوان در خانه و خانواده بدون شک می توان عنوان کرد که" نجات زن به منزله نجات یک خانواده و در حقیقت نجات یک جامعه است".

حیدری در ادامه با اشاره به طرح آزادی بانوان زندانی گفت: با توجه به اهمیت گرامیداشت مقام بانوان، برنامه ریزی های متعددی به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۵ دیده شده است که موضوع آزادی بانوان در راس آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: این منطقه متشکل از ۲۹ محله شهر تهران است و امیدواریم با نقش آفرینی بانوان هر محله منطقه ۵ بتوان یک بانوی زندانی را آزاد کند.

شهردار منطقه ۵ به همه شهرداران مناطق پیشنهاد داد:‌ این طرح در تمامی محلات شهر تهران اجرایی شود تا بتوان بانوان بیشتری را از زندان آزاد کرد.

حیدری در خصوص نقش شهرداری در این طرح تاکید کرد: شهرداری منطقه در این طرح به عنوان تسهیل گر عمل کرده تا نهادها و افراد و شهروندان بتوانند با سرعت بیشتری طرح را عملیاتی کنند.

وی از اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۵ برای دریافت طرح ها، پیشنهادات و نظرات برای اجرای هرچه بهتر این طرح و به ویژه افزایش آزادی تعداد بیشتری از بانوان زندانی خبر داد.

منطقه ۵ از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی ، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران ،استادیوم آزادی محدود می‌باشد و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس