فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!


فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

مالکان برخی از محصولات تویوتا باید به دقت این خبر را مطالعه کنند زیرا کیسه‌های هوای این خودروها در زمان تصادف احتمالاً باز نخواهد شد و ریسک جراحت و حتی مرگ بسیار بالا خواهد رفت. تعداد 3.4 میلیون دستگاه از ساخته‌های تویوتا شامل کرولا مدل‌های 2011 تا 2019، آوالون مدل‌های 2012 تا 2018، آوالون هیبرید … The post فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا،...

مالکان برخی از محصولات تویوتا باید به دقت این خبر را مطالعه کنند زیرا کیسه‌های هوای این خودروها در زمان تصادف احتمالاً باز نخواهد شد و ریسک جراحت و حتی مرگ بسیار بالا خواهد رفت.

فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

تعداد 3.4 میلیون دستگاه از ساخته‌های تویوتا شامل کرولا مدل‌های 2011 تا 2019، آوالون مدل‌های 2012 تا 2018، آوالون هیبرید مدل‌های 2013 تا 2018 و ماتریکس مدل‌های 2011 تا 2013 شامل این فراخوان می‌باشند. از این میان تعداد 2.9 میلیون خودرو در آمریکا تردد می‌کنند.

اما دلیل این مشکل چیست؟ احتمال دارد واحد کنترل الکترونیکی در زمان تصادف کار نکند زیرا فاقد محافظت کامل در برابر نویز الکتریکی می‌باشد. این مشکل باعث می‌شود کیسه هوا یا به‌صورت کامل باز نشده و یا اینکه کلاً عمل نکند. همین مشکل می‌تواند روی عملکرد پیش کشنده کمربند ایمنی تأثیر منفی داشته باشد.

فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

تویوتا این مشکل را قبلاً به اطلاع نمایندگی‌های خود رسانده و در هفته‌های آینده نیز با مالکان تماس گرفته و به آن‌ها زمان مراجعه به نمایندگی‌های مجاز را اعلام خواهد کرد. تکنسین‌های این خودروساز خودروها را بررسی کرده و در صورت نیاز فیلتر نویزی را بین ماژول کنترل کیسه هوا و کابل‌های دیگر نصب خواهند کرد.

فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

NHTSA در ماه آوریل به دنبال 12.3 میلیون کیسه هوای معیوب در خودروهای گوناگون بوده است. همین بازرسی شامل خودروهای فراخوان شده توسط تویوتا هم بوده و البته گزارش رسیده دو تصادف جرحی مرتبط با این موضوع به ثبت رسیده است.

فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

این واحد کنترل ایربگ توسط شرکت TRW که بخشی از ZF است تولید شده و بین سال‌های 2010 تا 2019 در بیش از 12 میلیون خودرو نصب شده است. جدای از تویوتا شرکت‌های فیات-کرایسلر، هیوندای، کیا، هوندا و میتسوبیشی نیز از این قطعه استفاده کرده‌اند. باور بر این است قطعات معیوب در کل باعث مرگ 8 نفر شده‌اند. برخی از این خودروسازان قبلاً برخی محصولات مجهز به واحدهای کنترل ایربگ TRW را فراخوان کرده‌اند. فیات-کرایسلر در سال 2016 خبر فوت 3 نفر و جراحت 5 نفر را دریافت کرده و 2 میلیون خودرو را نیز فراخوان نموده است. هیوندای و کیا هم گزارش 6 مجروح مرتبط با این مشکل را دریافت کرده و در سال 2018 تعداد 1 میلیون خودرو را فراخوان کرده است.

ماژول ایربگ TRW ارتباطی به رسوایی بزرگ کیسه‌های هوای تاکاتا ندارد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار