آمار ابتلای ایرانیان به کرونا/ سفارت ایران در چین: گزارشی دریافت نکرده‌ایم!


آمار ابتلای ایرانیان به کرونا/ سفارت ایران در چین: گزارشی دریافت نکرده‌ایم!
سفارت ایران در کشور چین ذکر کرد :تا کنون گزارشی از ابتلای هم وطنان عزیزمان به ویروس کرونا دریافت نشده است..

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در چین در توییتی نوشت:به اطلاع هموطنان ارجمند می رساند آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در سفارت ایران با مدیریت سفیر کشورمان مورد بررسی قرار گرفت. تا به حال گزارشی از ابتلای هم وطنان عزیزمان به این ویروس دریافت نشده است. سفارت ایران در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان پیگیر شرایط آنان می باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولین شهر ووهان پیگیر آخرین شرایط ایرانیان مقیم می باشد. شماره تلفن ۸۶۱۷۸۱۲۰۵۰۴۱۳+ بخش کنسولی سفارت، اختصاصا جهت پیگیری شرایط هموطنان کشورمان بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما عزیزان در این خصوص می باشد.

وزارت بهداشت: «کرونا» هنوز به ایران نرسیده است
رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ مورد اثبات‌شده‌ای از بیماری کرونا در کشور ما گزارش نشده است.

حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت کنترل اتباع چینی به کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور چین چگونه است، توضیح داد: تنها فرودگاهی که به صورت مستقیم اتباع کشور چین از آنجا به ایران وارد می‌شوند فرودگاه امام خمینی(ره) است و برخی از این افراد نیز از طریق بنادر، مرزهای زمینی، ریلی و جاده‌ای ممکن است به کشور ایران وارد شوند، در همین راستا وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا با شناسایی این افراد، اقدامات کنترلی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد اثبات‌شده‌ای از بیماری کرونا در کشور ما گزارش نشده است، افزود: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای کنترل تردد اتباع چینی به کشور انجام خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

هیچ گزارشی از ورود گردشگران چینی به همدان وجود ندارد؛ همدانی‌ها نگران ورود ویروس کرونا به استان نباشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تمام مرزهای زمینی و هوایی کشور برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور در دست کنترل است و هیچ گزارشی از ورود گردشگران چینی به همدان وجود ندارد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از ورود گردشگران چینی به استان همدان گزارش نشده و مرتبا در حال کنترل و پیشگیری از ورود کرونا به کشور و استان هستیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از سال‌های گذشته وجود داشته است، ابراز کرد: اما اکنون نوع جدیدی از این ویروس مردم چین را گرفتار کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه علائم ابتلا به کرونا شباهت زیادی به علائم آنفلوانزا دارد، تصریح کرد: در این بیماری نیز گروه‌های پرخطر جامعه مانند بیماران تنفسی، قلبی عروقی، کودکان، سالمندان و مادران باردار بیشتر در معرض عوارض جدی آن قرار دارند.

کرمی با بیان اینکه مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار در فرودگاه امام(ره) مستقر هستند، ابراز کرد: مسافران پروازهایی که از چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند تحت معاینه و کنترل قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات پایش و غربالگری در سطوح مرزی کشور انجام می‌شود، گفت: بنابراین مردم همدان نگران ورود این ویروس به استان نباشند.

معاون بهداشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با توجه به‌شدت بیماری درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد اظهار داشت: درمان آنتی‌بیوتیکی و مراقبت در آی‌‍‌سی‌یو برای برخی بیماران انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط