شاعر قطری: قاسم سلیمانی، شکست دهنده کفار و یاری دهنده مردم بود


شاعر قطری: قاسم سلیمانی، شکست دهنده کفار و یاری دهنده مردم بود

تهران - ایرنا - یک شاعر قطری پس از سرودن شعر کوتاهی در رثای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ستایش از رهبر معظم انقلاب، کانون توجه کاربران شبکه های اجتماعی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از ایندیپندنت عربی، "محمد بن الذیب" در صفحه شخصی خود در توئیتر، با سرودن شعر کوتاهی (قصیده) در رثای "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه او را به عنوان شکست دهنده کفار و یاری کننده مردم توصیف کرده است و از حضرت آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی یاد می کند که خدا او را دوست دارد.

ایندیپندنت نوشت: نکته تعجب آوری که در میان توئیت کنندگان نیز وجود دارد این است که "الذیب" نخستین شاعر "سنی" می باشد که برای یک فرمانده شیعه مرثیه سرایی کرده است.

این شاعر قطری در سروده خود نوشته است: "ای خامنه ای، ای کسی که خدا روح پاکت را دوست دارد، قاسم (سلیمانی) پرافتخار، مرگ را همانند آب سرکشید و او شکست دهنده کافران و یاری کننده مردم بود".

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله هوایی تروریستی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با ایشان، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و هشت نفر دیگراز همرزمان آنها به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار