زنجانی‌ها هوای سرد و یخی را تا پایان هفته شاهد خواهند بود


زنجانی‌ها هوای سرد و یخی را تا پایان هفته شاهد خواهند بود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: افت دما و هوای سرد و یخی تا پایان هفته، برای مناطق مختلف این استان پیش بینی شده است.

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امشب /شنبه پنجم بهمن ماه/ و صبح یکشنبه که آسمان صاف خواهد بود کمینه دمای شهر زنجان به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید و دما می تواند در خیرآباد سلطانیه نیز به ۱۷ - تا ۱۹ - درجه برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته بارش برف برای این استان پیش بینی نمی‌شود، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته گرماب از توابع شهرستان خدابنده با ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گیلوان در شهرستان طارم نیز با ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه این استان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به بارش برف روز گذشته تا اواخر بامداد امروز /شنبه/ اشاره کرد و گفت: بیشترین ارتفاع برف در این استان با هفت سانتیمتر مربوط به شهر زنجان بود که در برخی از مناطق استان نیز بارش برف نداشتیم.

سلطانی افزود: مجموع میزان بارش برف طی یک هفته اخیر در شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب ۳۴ و ۱۷ سانتیمتر است.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک