شغل و کار در قطر: 20 بهترین ایده کسب و کار کوچک در قطر


آیا به دنبال بهترین و سودآورترین ایده کسب و کار در قطر هستید؟ آیا می‌خواهید کسب و کار پر سودی را در قطر آغاز کنید؟ پس توصیه می‌کنیم... نوشته شغل و کار در قطر: 20 بهترین ایده کسب و کار کوچک در قطر اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آیا به دنبال بهترین و سودآورترین ایده کسب و کار در قطر هستید؟ آیا می‌خواهید کسب و کار پر سودی را در قطر آغاز کنید؟ پس توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی ما را تا به انتها مطالعه کنید.

شغل و کار در قطر: 20 بهترین ایده کسب و کار کوچک در قطر

شغل و کار در قطر: 20 بهترین ایده کسب و کار کوچک در قطر

قطر کشور بسیار کوچکی است. و موقعیت جغرافیایی آن به نحوی است که بسیار به عربستان سعودی نزدیک است. با وجود این، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. تقریبا تمام قطری‌ها از یک استاندارد بالای زندگی برخوردار هستند. و این کشور منبعی غنی از نفت و گاز طبیعی دارد. بنابراین، دولت آن از صادرات عایدی هنگفتی به دست می‌آورد.

به علاوه، استقبال کشور از تجارت جهانی امکان تبدیل شدن به یک بستر مالی و تجاری پیشرو در سطح جهان را برای قطر فراهم آورده است. همچنین، محیط تجاری برای عملیات شرکت‌های جدید ثمربخش است. هیچ مالیات بر درآمد یا مالیات شرکتی داخلی/بومی وجود ندارد.

با وجود این، شرکت‌های خارجی که در این کشور فعالیت می‌کنید مشمول پرداخت نرخ مالیات شرکتی ۱۰ درصد هستند. سوای هزینه‌ی گمرک، هیچ مالیات عمده‌ی دیگری وجود ندارد. به علاوه مالیات ۵.۲ درصد بار تولید ناخالص ملی را به دوش می‌کشد، و دولت بالغ بر ۳۱.۴ درصد این تولید ناخالص ملی را خرج می‌کند. پس قطر یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع و انجام کسب و کار برای کارآفرینان جدید است.

ایده کسب و کار در قطر

۱. سالن زیبایی

کسب و کار سالن زیبایی در قطر بسیار عالی است. به علاوه، می‌توانید به چند طریق کسب و کار را شروع کنید. می‌توانید یا در منزل کار را شروع کنید یا به صورت سیار یا در یک محل خوب مغازه بزنید. هرچند دو مورد اول به سرمایه‌گذاری اندکی نیاز دارند اما مورد سوم بیشترین سودآوری را تضمین می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۵ فرصت و ایده راه اندازی کسب و کار کوچک در مالزی

۲. کترینگ

شروع کسب و کار کترینگ آسان و همچنین بسیار سودآور است. در واقع کسب و کار مراقبت یکی از پرسودترین فرصت‌های کسب و کار در حوزه‌ی غذا است. همچنین، کسب و کاری است که عایدی خوبی به همراه می‌آورد. به علاوه، می‌توانید خدمات شخصی متعددی را به مشتریان‌تان ارائه کنید. همچنین می‌توانید با سایر شرکت های برنامه ریزی رویدادها یا مهمانی‌ها مشارکت کنید.

۳. کسب و کارهای مربوط به کامپیوتر

هر کسب و کار کوچک و بزرگی می‌داند که کامپیوتر برای آن موردی بسیار ضروری است. این دستگاه جنبه‌های عملیاتی کسب و کارها را بهبود بخشیده است. چند راه برای شروع کسب و کارهای مبتنی بر کامپوتر وجود دارد. به علاوه کسب و کارهای کامپیوتری در صنایع خدماتی پتانسیل و کارآمدی بسیاری دارند.

۴. ذرت بو دادن

صنایع سرگرمی و گردشگری به شدت در قطر در حال رشد هستند. بنابراین، شروع کسب و کار بو دادن ذرت در آنجا بسیار ایده‌ی کامل و خوبی است. بو دادن ذرت کار کم هزینه و سودآور است. و هر فردی می‌تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت این کار را شروع کند. به علاوه، می‌توانید خوراکی‌های ابتکاری مختلفی به مشتریان‌تان ارائه بدهید. این خوراکی اسنک بسیار محبوبی در سرتاسر جهان است.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین ایده راه اندازی کسب و کار در آلمان در ۲۰۲۰

۵. کسب و کار تحویل دهی (برون فرستی)

کسب و کارهای خدمات برون‌فرستی در سرتاسر جهان با محبوبیت گسترده‌ای روبرو شده اند. این نوع از خدمات به صرفه جویی در وقت کمک می‌کند. به جاری آنکه مجبور باشند سوار ماشین بشوند و تا نزدیکترین سوپرمارکت محل رانندگی کنند، مشتریان‌تان می‌توانند سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرند. این روزها اکثر مردم زندگی‌های شلوغی دارند در نتیجه‌ی همین برنامه‌ی کاری شلوغ، ظرفیت روبه افزایش خرج کردن و تغییر سبک زندگی دلایل اصلی محبوبیت این صنعت خدماتی در سرتاسر جهان است.

۶. خدمات مالی

قطر شهری ثروتمند است و نرخ درآمد ناخالص مالی آن به سرعت در حال رشد است. در نتیجه فرصت‌های متعددی برای شروع کسب و کار خدمات مالی فراهم می‌آورد. به علاوه، خدمات و محصولات متعددی وجود دارند که می‌توانید برای برآورده کردن نیازهای مختلف مردم ارائه کنید. این صنعتی است که نیازمند زمیه و سابقه‌ی تحصیلاتی خاصی در اکثر موارد نیست.

۷. ساختن کارت تبریک

درست کردن کارت تبریک برای کسانی مناسب است که از خلاقیت لذت می‌برند و می‌خواهند ذهن خلاق‌شان را در کارهای موفقی به کار بگیرند. این یکی از بهترین فرصت‌های کسب و کار خانگی در قطر برای افراد خلاق است. کارت پستال امروز یک صنعت میلیارد دلاری است.

مطلب مرتبط: کار در دبی: ۲۴ ایده عالی کسب و کار کوچک در شهر دبی

۸. کسب و کار خدمت رسانی

این یکی از بهترین فرصت های کسب و کار کم هزینه در صنعت خدمات قطر است. به علاوه، می‌توانید کسب و کار خودتان را در خانه راه اندازه و اداره کنید. یک کسب و کار خدمت رسانی به سادگی خدمات شغلی کوچک یا کاری جزئی را برای مشتریانی فراهم می‌آورد که برای تکمیل کارها به تنهایی از مهارت یا وقت کافی برخوردار نیستند.

۹. کسب و کار مربوط به آی تی

صنعت فناوری اطلاعات در قطر در حال شکوفایی است. به علاوه، این صنعت چندین فرصت کسب و کاری فراهم می‌آورد. شامل نرم افزار، تشکیل شبکه، بیومتریک، سرگرمی دیجیتالی، تحویل محتوا، فناوری کیف پول موبایل، و …. بسته به ظرفیت سرمایه‌گذاری‌تان می‌توانید یک کسب و کار مربوط به آی تی را در قطر راه اندازی کنید.

۱۰. طراحی داخلی

قطر کشوری است پر از زندگی‌های لاکچری. و قطعا طراحی داخلی صنعتی در حال شکوفایی در این کشور است. طراحی داخلی گزینه‌ی شغلی عالی برای افرادی است که به طراحی، هنر، و دکوراسیون داخلی علاقمند هستند. هر فردی از هر سنی می‌تواند این کسب و کار را در خانه شروع کند.

۱۱. کسب و کار اجاره

شروع کسب و کار اجارهقطعا راهی هوشمندانه برای کسب سود و درآمد هنگفت است. کسب و کار اجاره مدت‌های مدیدی یک صنعت پولساز محبوب بوده است. این اساسا به خاطر آن است که هرچند همه نمی‌توانند از پس هزینه‌های خرید تجهیزات لوکس بر بیایند، اما می‌توانند آن ها را اجاره کنند. دلیل دیگر الزام نادر بابت تجهیزات ضروری است که با قیمت خرید سازگار نیستند. هزینه‌ی شروع کسب و کار اجاره می‌تواند بالا باشد. اما به شدت به نوع محصول یا تجهیزاتی که می‌خرید یا اجاره می‌کنید بستگی دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین ایده راه اندازی کسب و کار کوچک در روسیه

۱۲. مدرسه‌ی هنرهای رزمی

کسب و کار راه انداختن مدرسه هنرهای رزمی کاری عاقلانه و بسیار پرسود است. چون بر یک آموزه‌ی خاص تمرکز می‌کند. عموما هنرهای رزمی سیستم‌های مختلفی از دفاع شخصی هستند. می‌توان گفت این هنر شکست فیزیکی دشمنان و مقابل در برابر تهدیدها است.

۱۳. کارواش سیار

تعداد وسایل نقلیه در قطر نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر است. به علاوه، جمعیت وسایل نقلیه نیز با سرعت بسیار زیاد در حال افزایش است. تقریبا هر خانواده‌ی بیش از یک خودرو دارد. بنابراین، شروع و راه اندازی کسب و کار کارواش سیار در قطر بسیار سودآور است. اداره‌ی کسب و کار کارواش سیار راهی هوشمندانه برای کسب درآمد عالی بدون ریسک در خطر افتادن سرمایه گذاری است.

۱۴. کسب و کار مربوط به حیوانات خانگی

صنعت حیوانات خانگی به سرعت در سطح جهان در حال رشد است. امروزه مردم حیوانات خانگی بیشتری خریداری و پول بسیار زیادی خرج آن‌ها و راحتی‌شان می‌کنند. دلیل پشت این قضیه هم آن است که مردم امروزه حیوانات خانگی را به مثابه‌ی یکی از اعضای خانواده‌شان به حساب می‌آورند.

۱۵. کسب و کار عکاسی

با ورود به نیمه‌ی دوم این دهه می‌توان گفت صنعت گردشگری و مهمانوازی قطر یکی از شاخصه‌های مهم این کشور است. بنابراین، شروع کسب و کار عکاسی یکی از بهترین فرصت‌های کسب و کاری برای عکاس‌های حرفه‌ای است. عکاس حرفه‌ای بر هنر گرفتن عکس با دوربین تمرکز می‌کند. عکاس‌ها معمولا به صورت آزاد کار می کنند و در مشاغل خاصی توسط مشتریان مختلف به کار گرفته می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین ایده راه اندازی کسب و کار کوچک در گرجستان

۱۶. مستقلات

کمبود مسکن موجود که به خاطر فشار رو به افزون اجاره ها هم در بازار آپارتمان و هم خانه‌های ویلایی به وجود آمده است، نرخ رشد سالانه‌ی بین ۵٪ و ۱۰٪ در طول سال در بازار دوحه دارد. تامین منازل مسکونی جدید در روزگار اخیر افزایش پیدا کرده است. به علاوه، این روند در سرتاسر سال به صورت رقمی قابل توجه از پروژه‌های آپارتمانی ادامه پیدا می‌کند تا به مرحله‌ی تکمیل برسند.

۱۷. کسب و کار بازیافت

هر فردی می‌تواند از کسب و کار بازیافت پول خوبی به جیب بزند. حجم و بزرگی زباله‌ای که تولید می‌کنیم روز به روز با سرعتی سرسام‌آور در حال افزایش است. در حالی که اکثر آدم‌ها از اثرات بازیافت نکردن مواد مصرف شده آگاه هستند، عده‌ی بسیار بیشتری حتی نمی‌دانند بازیافت می‌تواند کسب و کاری پر سود باشد. باید بدانید فرایند بازیافت محصولات خاصی را که مد نظر دارید خوب بشناسید. این یک فعالیت حافظ محیط زیست نیز به حساب می‌آید.

۱۸. نوشتن رزومه

نوشتن رزومه یکی از پرسودترین ایده‌های کسب و کار در قطر است. و هر کسی می‌تواند در خانه حتی این شغل را به صورت نیمه وقت هم آغاز کند. به عنوان کسب و کاری که اساسا دانش محور است، الزام سرمایه‌ای استارت آپی آن بسیار پایین است. همچنین می‌توانید سایر خدمات مرتبط مانند نوشتن کاور لتر (نامه‌ی پوششی)، مشاوره‌ی شغلی و راهنمایی مصاحبه. این شغلی است که رضایتمندی شخصی نیز در فرد ایجاد می‌کند چون کار اصلی فرد آن است که به دیگران کمک کند از خودشان و زندگی‌شان درک و لذت بهتری داشته باشند.

۱۹. کسب و کار خیاطی

این یکی از پر سود ترین کسب و کارهای خانگی برای کارآفرینان زن در قطر است. کسانی که اشتیاق و دانش کافی در زمینه‌ی خیاطی داشته باشند می‌توانند این شکل از کسب و کار را شروع کنند. به علاوه، کسب و کار خانگی برای خانه‌دارها و مادرها نیز عالی است. در هر صورت، هر فردی می‌تواند از کار دوخت و دوز خودش پول زیادی به جیب بزند. به علاوه، کسب و کار مسکن از داخل خانه به شما اجازه می‌دهد در عین لذت بردن از راحتی فضای خانه کسب و کار خودتان را نیز اداره کنید. به علاوه می‌توانید کسب و کار را به صورت نیمه وقت نیز اداره کنید.

۲۰. حمل و نقل

حمل و نقل یکی از بزرگترین صنایع جهان است. انواع مختلفی از تقاضاهای خاص با تغییر عادت سبک زندگی باعث به وجود آمدن فرصت‌های استارت آپی ابتکاری و سوآوری در حوزه‌ی صنعت حمل و نقل شده است. بخش حمل و نقل و ترابری به سرعت در قطر در حال رشد است. موفقیت شرکت‌های حمل و نقل و ترابری به طور قطع به کیفیت و ویژگی‌های خود کارکنان بستگی دارد.

انجام کسب و کار در قطر در مقایسه با سایر کشورهای منطقه ( و حتی جهان) راحت تر است. ما امیدوار هستیم این ۲۰ سودآورترین ایده‌ی کسب و کاری در قطر بتواند به تصمیم گیری قاطعانه‌ی شما کمک شایانی بکند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: 99businessideas

شغل و کار در قطر: ۲۰ بهترین ایده کسب و کار کوچک در قطر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!