منطقه حفاظت شده باشگل در تاکستان ظرفیت گردشگری دارد


منطقه حفاظت شده باشگل در تاکستان ظرفیت گردشگری دارد

قزوین - ایرنا - فرماندار شهرستان تاکستان گفت: منطقه‌ حفاظت شده باشگل می‌تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری در جذب و رونق صنعت توریسم موثر باشد.

رضا طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه حفاظت شده باشگل به لحاظ دارا بودن زیستگاه‌های طبیعی و دارا بودن تنوع حیات وحش می‌تواند به مکانی برای مقصد گردشگران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بخشداری ضیاء آباد هم اکنون پیگیر این موضوع است، اظهار داشت: باید تلاش کرد این ظرفیت گردشگری که تقریبا شبیه به سافاری پارک است، به محیط زیست و حیوانات محلی آسیبی وارد نکند.

طاهری سد نهب را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح سد نهب علاوه بر افزایش امکانات عمرانی می‌تواند با درختکاری مناسب و چشم انداز دریاچه مصنوعی به عنوان یک مقصد گردشگری مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

فرماندار تاکستان پیش زمینه رونق گردشگری را در استان، توسعه اماکن اقامتگاهی دانست و گفت: هتل بغدادی در تاکستان، تنها هتل چهار ستاره در کل استان است که در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهری اضافه کرد: مهمانپذیر خورشید، روستای نمونه گردشگری تاکند و ظرفیت بوم گردی در بخش‌های تاکستان مانند ضیاء آباد و خرمدشت از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس کاوش‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرستان تاکستان از هفت هزار سال قدمت و تمدن برخوردار است و با داشتن راه آهن، آزادراه و موقعیت استراتژیک، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

شهرستان تاکستان در فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل