سیستم اداری خراسان جنوبی نیاز به بازسازی فرهنگی دارد


 سیستم اداری خراسان جنوبی نیاز به بازسازی فرهنگی دارد

حجت الاسلام عبادی با انتقاد از سختگیری سیستم اداری خراسان جنوبی، گفت: سیستم اداری استان از رده مدیران تا بدنه کارشناسی نیاز به بازسازی فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمد باقر عبادی» امروز (5 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بحث راه آهن هیچ اقدام عملی در مجلس قبلی انجام نشد و هیچ مصوبه و ردیفی در این زمینه نداشتند اظهار کرد: اولین اقدام عملی راه آهن با تهدید استعفای بنده در مجلس بود که ردیف بودجه مستقل به راه آهن استان اختصاص یافت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: در گام بعدی به دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای بحث راه‌آهن و قرار دادن اولویت راه‌آهن شرق در برنامه ششم توسعه را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حال راه‌آهن زاهدان- بیرجند - گناباد از روسیه وام 700 میلیون یورویی اختصاص یافته که این میزان به هیچ وجه با بودجه عمومی دولت در این زمینه قابل مقایسه نیست و طی دو تا سه سال آینده عملیات اجرایی راه آهن به صورت فوق العاده رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام عبادی از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی پروژه دوبانده سازی جاده بیرجند به قائن (جاده مرگ) خبر داد و افزود: در حال حاضر تلفات جاده ای در این محور استان بسیار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مردم سختی ها را تحمل می کنند اما فساد میلیاردی را برنمی تابند لذا نمایندگان آینده مجلس مطلوب است بر مقابله با فساد اقتصادی و پیگیری برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های فعلی تمرکز داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس فعلی بیش از 30 درصد آن درگیر مفاسد اقتصادی هستند، ادامه داد: البته طرح ثبت اموال و دارایی مسئولان در مجلس فعلی به تصویب رسید اما در مجموع مجلس فعلی از نظر اقتصادی سلامت لازم را نداشت. ‌

حجت الاسلام عبادی به رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس به دلیل مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از این آقایان با شگردهای خاص مفاسد و تخلفات اقتصادی خود را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کنند و با اقدام ظلم به نظام اسلامی و شورای نگهبان می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌ جنوبی راضی کننده نیست، عنوان کرد: این نهاد اقداماتی چون واگذاری زمین رایگان و یا با قیمت پایین در برخی شهرها و یا ایجاد مجتمع ورزشی در بیرجند انجام داده است اما در مجموع از عملکرد آن در استان رضایت نداریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بسیاری از مزایده‌های بنیاد مستضعفان در خراسان‌ جنوبی مخالف هستیم و بارها بنده و نماینده ولی‌فقیه در این زمینه اعتراض خود را اعلام کردیم که جلوی آن مزایده‌ها گرفته شد.

وی با اشاره به بودجه سال 99، تصریح کرد: لایحه بودجه ای که دولت به مجلس ارائه داده نسبت به سال گذشته خوب است به نسبت بودجه خوبی است و تا زمان تأیید و تصویب بودجه نظری نمی‌دهم.

حجت الاسلام عبادی با انتقاد از سختگیری سیستم اداری خراسان جنوبی، افزود: این سختگیری جزو فرهنگ ما است و متاسفانه بدنه کارشناسی در برخی موارد حتی المقدور قانون را به ضرر مراجعه کننده اجرا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم اداری خراسان جنوبی نیاز به بازسازی فرهنگی دارد، گفت: با برگزاری آموزش ها ضمن خدمت و اردوهای به استان‌های دیگری که سختگیری ندارد، باید در بدنه کارشناسی و مسئولان استان نگاه جدیدی ایجاد شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید این کلمه « نه» که بر زبان برخی مسئولان استان در مواجه با ارباب رجوع برای راحتی کارخودشان جاری می شود با ریشه یابی و نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی به «بله» تبدیل شود.

حجت الاسلام عبادی به سفرهای مقامات کشوری به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بسیاری از این سفرها منشا برکات بوده است البته برخی نیز هیچ برکتی نداشت.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان خوسف، ادامه داد: برای این پروژه ردیف ملی اختصاص یافته و در حال ساخت است و مسئولان اجرایی اعلام کردند تا پایان سال آینده ساخته می شود ولی چون به قول های مسئولان تکیه نمی‌کنیم، می گوییم ظرف چند سال آینده تمام می شود!

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته در جانمایی بیمارستان ها بیرجند به شما شهر ظلم شده است، گفت: اما با احداث بیمارستان محلی شمال شهر خلأ بهداشتی و درمانی در شمال شهربیرجند مرتفع خواهد شد و در این راستا اکنون زمینی به یک خیر واگذار شده و به زودی کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

حجت الاسلام عبادی با گلایه از عدم توجه به زیرساخت های واحدهای گردشگری در شهرستان خوسف، افزود: در بحث گردشگری ظرفیت های زیادی داریم که به آن بی مهری شده است در حالی که گردشگری با سرمایه اندک اما اشتغال سریع ایجاد می کند.

وی بیان کرد: برای گازرسانی در بودجه سال جاری مجلس یکهزار و 200 میلیارد تومان تصویب کرد که خراسان‌ جنوبی در این زمینه در اولویت قرار گرفته است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!