ثبت رکورد تاریخی ارزش بازار سهام /بورس رکورد 417 هزار واحد را هم شکست


شاخص بورس امروز در ابتدای هفته با 5790 واحد افزایش، رکورد 417 هزار واحد را هم شکست.اما اتفاق مهمتر ثبت رکورد تاریخی در ارزش بازار سهام بوده که به بیش از 1500 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش سایت طلا ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 6 میلیارد و 35میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 4005میلیارد تومان در 668هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5790واحدی در ارتفاع 417هزار و یک واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای مخابرات ایران، گروه مپنا و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، بانک ملت و معدنی و صنعتی گل گهر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1545واحد، کل (هموزن) 3691واحد، قیمت (هموزن) 2462واحد، آزاد شناور 7887واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 4224و 11706واحد رشد کردند.

ثبت رکورد تاریخی ارزش بازار سهام /بورس رکورد 417 هزار واحد را هم شکستثبت رکورد تاریخی ارزش بازار سهام /بورس رکورد 417 هزار واحد را هم شکست

تعداد معاملات امروز در فرابورس ۳۸۰ هزار و ۹۵۸ مورد بود که ارزش ۶۸۳۹ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

در این بازار، شرکت پتروشیمی مارون بالاترین تاثیر منفی را در شاخص گذاشت و در مقابل فولاد هرمزگان جنوب، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و شرکت آهن و فولاد ارفع بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران نیز امروز متعلق به شرکت ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و شرکت توسعه و عمران استان کرمان بود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

چگونه باید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم؟ | 8.4 هزار خلیج فارس و تنگه هرمز نظامی می‌شود | 8.3 هزار ویروس کرونا قیمت طلا را بالا برد | 5.1 هزار قیمت رهام خودرو سایپا اعلام شد! | 6.6 هزار مرگبار‌ترین مواد غذایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردید/مصرف این خوراکی را جدی بگیرید! | 42.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود