آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی


آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

برگزاری نشست «رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی»، برگزاری کارگاه آموزشی «حکمت هنر ایرانی اسلامی» و بررسی سینمای ملی و جهانی شدن در «چراغ مطالعه» ازجمله اخبار حوزه اندیشه در پنجمین روز از بهمن‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می‌آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در پنجمین روز از بهمن ماه ۹۸:

نشست «رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

نشست «رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی» توسط گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روز دوشنبه، ۷ بهمن‌ماه جاری در تهران و قم (ارتباط از طریق سیستم ویدئو کنفرانس) برگزار می‌شود.

در این نشست علمی شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما، پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس و علی صمدزاده، کارشناس مسائل راهبردی به ارائه مطلب می پردازند.

آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

همچنین، دبیری علمی این نشست نیز بر عهده محمدجواد بادینفکر است.

نشست رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی توسط گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه، روز دوشنبه، ۷ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در ساختمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمدقصیر، کوچه پژوهشگاه، شماره ۲ و در دفتر قم به نشانی: شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، کوچه شهید میثمی (ارتباط از طریق سیستم ویدئو کنفرانس) برگزار می شود.

گفتنی است، حضور علاقمندان در این نشست علمی بلامانع است.

برگزاری کرسی علمی ترویجی «مولفه‌های ایده اولیه»

کرسی علمی ترویجی «مولفه‌های ایده اولیه» توسط گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یکشنبه، ۶ بهمن‌ماه جاری در تهران و قم (ارتباط از طریق سیستم ویدئو کنفرانس) برگزار می‌شود.

این کرسی علمی با ارائه احمد شاکری، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و نقد محمدرضا سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه و مهدی کاموس همراه است.

همچنین دبیری علمی این نشست نیز بر عهده مهدی جهان پرور است.

کرسی علمی ترویجی مولفه‌های ایده اولیه توسط گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه، روز یکشنبه مورخ ۶ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در ساختمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمدقصیر، کوچه پژوهشگاه، شماره ۲ و در دفتر قم به نشانی: شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، کوچه شهید میثمی (ارتباط از طریق سیستم ویدئو کنفرانس) برگزار می شود.

حضور علاقمندان در این نشست علمی بلامانع است.

کارگاه آموزشی «حکمت هنر ایرانی اسلامی» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «حکمت هنر ایرانی اسلامی (مبانی حکمی هنر و زیبایی در حکمت مشاء، حکمت اشراق و حکمت متعالیه)» با تدریس «طاهره کمالی‌زاده» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این کارگاه معرفی شعب مختلف فکری در جهان اسلام: «کلام،‌فلسفه،‌عرفان»،‌ معرفی شاخه های کلامی: «اشاعره،‌معتزله،‌شیعه»، شاخه های فلسفه اسلامی: «مشاء،‌ اشراق،‌ متعالیه» بررسی می شود.

همچنین معرفی دو حوزه عرفان، وحدت، جود و سخا، وحدت شهودی و بررسی تاثیرات آنها بر هنر اسلامی از جمله دیگر مباحث مطرح در این کارگاه است که ۱۵ بهمن برگزار می شود.

گفتنی است به شرکت کنندگان در کارگاه،‌گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری ارایه می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانند با شماره ۸۸۶۲۴۴۸۵ تماس بگیرند.

آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

«توسعه نیافتگی و صنعتی سازی ایران عصر قاجار تا پهلوی اول» بررسی می‌شود

کتاب «توسعه نیافتگی و صنعتی سازی ایران عصر قاجار تا پهلوی اول» با حضور «محمدسالار کسرایی»، «جواد مرشدلو»،‌ «شهرام غلامی»،‌ «محمدجواد عبداللهی» و «سید حسین شجاعی دیوکلایی» به عنوان نویسنده اثر نقد و بررسی می شود.

این نشست دوشنبه، ۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

بررسی سینمای ملی و جهانی شدن در «چراغ مطالعه»

کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» درباره تأثیرات پیچیده، متکثر و متضاد جهانی شدن بر سینمای ملی بحث می‌کند. این کتاب در ایده و تحلیل اصالت دارد و در عین حال، با بررسی مسائل و نمونه‌هایی که محققان و منتقدان غربی آن را نادیده گرفته اند، به پیشبرد و گسترش حوزه دانشوری کمک می‌کند؛ بحث درباره موقعیت سینمای ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین سینماهای جهان ارائه و این نکته را شرح می‌دهد که چگونه رهایی بخش ترین و توانمندسازترین پیامدهای جهانی شدن، برخلاف تصور معمول، ممکن است در سطوح محلی و ملی تولید فیلم یافت شود.

بر پایه این گزارش، شهاب اسفندیاری، مدرس و پژوهشگر سینما است. مدرک دکتری خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است. او استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۳ مدیر گروه سینما در این دانشگاه بوده است. مستندهایی همچون «جهان شهری‌ها» و «تمدن‌های زنده‌به‌گور» از جمله کارهای ساخته اوست.

گفتنی است «چراغ مطالعه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در مورد کتاب‌هایشان به گفتگو می‌نشیند. این برنامه شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما پخش می‌شود و تکرار آن یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ و دوشنبه‌ها ساعت ۱۳ روی آنتن می‌رود.

آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

مابعدالطبیعه از دیدگاه فارابی بررسی می‌شود

نشست «مابعدالطبیعه از دیدگاه فارابی» سه شنبه، ۸ بهمن در دفتر قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

این نشست با حضور «لیلا کیان خواه»، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و حجت الاسلام «یارعلی کرد فیروزجایی»، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) از ساعت ۱۸ تا ۱۷ در دفتر قم این موسسه برقرار است.

گفتنی است این نشست در دفتر قم موسسه واقع در قم، بلوار صدوقی (زنبیل آباد)، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان دانش، کوچه سوم، پلاک ۷۱ برگزار می شود و علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۲۵-۳۳۲۹۴۱۲۵۱ تماس بگیرند.

آخرین اخبار نشست‌ها و کارگاه‌های علوم انسانی

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...