دنبال آرزو و هوی نفس نباشیم


دنبال آرزو و هوی نفس نباشیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ ملاعباس احمدی گفت: حواس‌مان باشد وقتی می‌گوییم پیرو دین اسلام و پیامبر(ص) هستیم باید در ظاهر و باطن پیرو آن حضرت باشیم و دنبال آرزو و هوی نفس نباشیم.

دنبال آرزو و هوی نفس نباشیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام جمعه بوکان، چهارم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به موضوع هوی‌و‌هوس، گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه نازعات می‌فرمایند که آن کسانی که از مقام خداوند ترس دارند و به‌خاطر خداوند گناه انجام نمی‌دهند و از هوی‌و‌هوس پیروی نمی‌کنند، بهشت خداوند جایگاه آنان است.
وی با بیان اینکه هوی‌وهوس اگر مهار نشود، انسان را به طرف گرفتاری‌های بسیار خطرناک می‌برد، افزود: کسانی هستند که تمام مراحل زندگی‌شان بر پایه هوی‌وهوس است و در مقابل کسانی هم هستند که آن‌را مهار کرده و در حدود و شریعت از آن استفاده می‌کنند.
امام جمعه بوکان بیان کرد: گرچه هوی‌و‌هوس از سوی خداوند در وجود آدمی قرار داده شده است اما باید آن‌را کنترل و همان‌گونه که شریعت و دین اسلام دستور داده؛ از آن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نفس انسان مانند اژدهایی است که اگر آن‌را نتواند کنترل کند، انسان را به نابودی می‌کشاند، گفت: حواس‌مان باشد وقتی می‌گوییم پیرو دین اسلام و پیامبر(ص) هستیم باید در ظاهر و باطن پیرو آن حضرت باشیم و دنبال آرزوی نفس نباشیم.
خالد چوروکه
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت