راه‌یابی 14 اثر خراسان شمالی به جشنواره صنایع‌دستی فجر


راه‌یابی 14 اثر خراسان شمالی به جشنواره صنایع‌دستی فجر

بجنورد- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: 14 اثر از صنعت گران استان به چهارمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر راه یافت که در این جشنواره داوری خواهند شد.

علی عابدی روز شنبه آثار داوری شده در استان را شامل دست بافته‌های داری، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی ترکمن، صنایع چوبی و چرم برشمرد و عنوان کرد: آثار برگزیده سیزدهم ماه جاری به نمایش در می‌آید و برگزیدگان بیست و یکم بهمن معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هرسال بخشی ویژه به یکی از رشته‌های صنایع‌دستی به‌منظور نمایش ویژگی‌ها و قابلیت‌های هنری آن رشته اختصاص می‌یابد، به همین منظور در این دوره بخش ویژه به سفال در همکاری با انجمن هنرمندان سفالگر اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه انتخاب آثار در ۲ مرحله انجام می‌شود، گفت: در مرحله اول تصاویر از سوی هیات انتخاب اولیه آثار بررسی‌شده و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب داوران، به نمایشگاه راه می یابد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پذیرفته شدن آثار در مرحله اول به معنای راه‌یابی به نمایشگاه نبوده و آثار نهایی در مرحله دوم از سوی هیات‌ داوران انتخاب خواهند شد.

شمار آثار صنایع‌دستی دارای نشان ملی مرغوبیت در این استان هم اکنون به ۶۴ اثر رسیده است که چهار اثر نیز دارای مهر اصالت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است.

چهارمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۳ تا ۲۱ بهمن در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

صنعتگران و هنرمندان خراسان شمالی در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

پارسال، ۱۲ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی این استان شامل سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و پارچه ای به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا