487 آموزشیار سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد مشمول استخدام شدند


487 آموزشیار سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد مشمول استخدام شدند

یاسوج- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 487 آموزشیار سوادآموزی مرد و زن این استان مشمول طرح الحاقی استخدام شدند.

سید حمدالله خواهش نیک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اعلام طرح الحاق یک ماده به قانون مشمولان استخدام نهضت سوادآموزی مبنی بر دارندگان سوابق بین سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۲ این تعداد آموزشیار کهگیلویه و بویراحمد مشمول آن شدند.

وی افزود: مشمولان این طرح افرادی هستند که در فاصله زمانی اعلام شده در ۲ سال متوالی یا ۲ دوره بیش از ۲ نفر را زیر پوشش سوادآموزی قرار داده یا با یک دوره فعالیت در این فاصله در سال های اخیر با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از این آموزشیاران استان به عنوان مشمول طرح در سامانه سوادآموزی اعلام شده و تعدادی نیز مدارک و مستندات لازم را در قالب پرونده ارائه دادند.

خواهش نیک عنوان کرد: این مدارک و مستندات در کمیسیون های شهرستانی و استانی بررسی و پس از تأیید به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال شد.

وی ابراز داشت: در مرحله نخست با حضور کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی کشور ۲۲۷ فقره پرونده و در ۲ مرحله بعد نیز با انتقال پرونده ها به تهران به ترتیب ۱۰۷ و ۱۵۳ فقره پرونده تأیید نهایی شد.

خواهش نیک گفت: باقیمانده پرونده ها شامل مشمولانی است که تا قبل از برگزاری آزمون استخدامی مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالای خود را ارائه دهند و به زودی نیز زمان تشکیل پرونده آنها اعلام می شود.

وی اظهار داشت: منابع این آزمون استخدامی در سایت www.savad.kb.medu.ir موجود است و زمان برگزاری آن به همراه آیین نامه اصلی به زودی مشخص و از طریق رسانه های کهگیلویه و بویراحمد و سایت اداره کل آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی استان اطلاع رسانی می شود.

خواهش نیک افزود: پذیرفته شدگان نهایی این آزمون استخدامی باید در دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد نیز شرکت کنند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان