کاخ ثابت پاسال حریم میراثی ندارد


کاخ ثابت پاسال حریم میراثی ندارد

مدیرکل حفظ و احیا بافت‌های تاریخی و مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نسبت به آخرین وضعیت کاخ ثابت پاسال واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کاخ ثابت پاسال عمارتی با معماری ارزشمند است که طی سال‌های گذشته سودای تخریبش در سر مالک افتاده بود. سیدهادی احمدی، مدیرکل حفظ و احیا بافت‌های تاریخی و پرهام جانفشان، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، نسبت به آخرین وضعیت این خانه واکنش نشان دادند.

کاخ ثابت پاسال حریم میراثی ندارد

کاخ ثابت پاسال حفظ خواهد شد

سیدهادی احمدی، مدیرکل حفظ و احیا بافت‌های تاریخی در رابطه با آخرین وضعیت کاخ ثابت پاسال گفت: این عمارت ثبت ملی شده و مالک شخصی است.

او افزود: کاخ ثابت پاسال حفظ خواهد شد.

به گفته احمدی بنا بود تا در کنار ثابت پاسال بنایی بسازند که حکم دادگاه را گرفت و دادگاه اجازه ساخت داده است.

مدیرکل حفظ و احیا بافت‌های تاریخی با اشاره به اینکه این ملک حریم مصوب ندارد، تاکید کرد: مالک تعهد داده است که آن بنا را حفظ کند.

احمدی با بیان اینکه املاک ثبتی حریم دارند یا نه بیان کرد: از میان 34 هزار اثر، حدود 4 هزار اثر بیشتر حریم ندارند.

کاخ ثابت پاسال حریم میراثی ندارد

مالک ثابت پاسال در دادگاه حکم خروج از ثبت را پیگیری می کند

پرهام جانفشان، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در رابطه با کاخ ثابت پاسال گفت: میراث فرهنگی آن را ثبت کرد و مالک در دادگاه حکم خروج از ثبت را پیگیری کرد اما اتفاق خاصی نیفتاده است.

او با اشاره به ایتکه این ملک در حال حاضر وجود دارد، افزود: مالک می‌خواسته آن‌جا را تبدیل کند و وزارت میراث هم به دلیل اینکه ثبت میراث بوده جلوی آن را گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟