گمرک بیله‌سوار مغان به اداره کل ارتقا یافت


گمرک بیله‌سوار مغان به اداره کل ارتقا یافت

اردبیل - ایرنا- فرماندار بیله سوار مغان از ارتقای گمرک این شهرستان مرزی به اداره کل خبر داد.

حسن قبادی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، این مطالبه به حق شهرستان به نتیجه رسید و گمرک بیله‌سوار که نقش موثری در تجارت بین المللی استان اردبیل ایفا می‌کند به اداره کل تبدیل شد.

وی با اشاره به محاسن تبدیل گمرک بیله‌سوار به اداره کل گفت: با این اقدام مبادلات در گمرک افزایش یافته و موانع برطرف خواهد شد، ضمن اینکه اشتغال تسهیل و صادرات رونق بیشتری خواهد گرفت.

او با تاکید بر جذب نیروهای بومی در این اداره کل گفت: نباید نیروهای کارگری، اداری، خدماتی و تخصصی معمولی از استان‌ها و شهرهای دیگر بکارگیری شوند بلکه تا حد امکان از نیروهای بومی استفاده شده و این بکارگیری از طریق برگزاری آزمون استخدامی و رقابت بین داوطلبان دارای شرایط صورت گیرد.

فرماندار بیله سوار همچنین به ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهرستان مرزی اشاره کرد و افزود:طی نشستی که در ماه‌های گذشته با مسوولان وزارت خارجه برگزار شده شرایط لازم برای استقرار دفتر نمایندگی در شهرستان فراهم شده و این امر ضروری است.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع می‌باشد. روزانه هزاران نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار بین ایران و جمهوری آذربایجان تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز