علائم بارداری بدون دخول


علائم بارداری بدون دخول

علائم بارداری بدون دخول : آیا بارداری بدون دخول ممکن است ؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. باید در جواب بگوییم بله ، بارداری بدون رابطه جنسی کاملا ممکن است. در ادامه بیشتر به توضیح این موضوع و نشانه های حاملگی میپردازیم. با ما همراه باشید. علائم بارداری   فرآیند حامله … نوشته علائم بارداری بدون دخول اولین بار در پورتال جامع ایران بانو...

نشانه های حاملگی میپردازیم. با ما همراه باشید.

علائم بارداری بدون دخول

علائم بارداری

فرآیند حامله شدن چگونه است؟

در هنگام آمیزش جنسی حدود سیصد و پنجاه میلیون اسپرم که در مایع منی مرد وجود دارد رها می‌شود. برای شروع فرآیند حاملگی این اسپرم‌ها می‌بایست به عمق دستگاه تناسلی زن برود. اسپرم‌ها از مسیر دهانه رحم به طرف رحم و از آنجا به طرف لوله‌های شیپوری می‌روند. در این حرکت بیشتر آنها از بین می‌روند و فقط ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ عدد آنها پس از داخل شدن در رحم به لوله‌های شیپوری می‌رسند. از طرف دیگر در زن، از زمان بلوغ تا زمان یائسگی به هر ماه در حدود روز چهاردهم قاعدگی یک تخمک آزاد شده که آماده باروری است از مسیر لوله شیپوری به طرف رحم می‌رود.

این عمل را که هر ماه یک بار انجام می‌گیرد تخم‌گذاری می‌نامند. اگر تخم‌گذاری در همان زمانی انجام گیرد که اسپرم‌ها در دستگاه تناسلی زن‌ رها شده است و تخمک در لوله شیپوری آماده باشد، اسپرم مرد با تخمک زن تماس پیدا می‌کند و بدین صورت است که سر اسپرم به تخمک نفوذ می‌کند و هسته با آن یکی می‌شود و دم اسپرم از سر آن جدا می‌گردد. اگر در آن زمان، تخمک وجود نداشته باشد، اسپرم‌ها ممکن است در حدود ۷۲ ساعت به انتظار ورود تخمک زنده بمانند. از طرفی تخمک‌ها نیز تنها تا ۳۶ ساعت می‌توانند در لوله‌ی رحمی برای ملاقات با اسپرم و عمل لقاح سالم بمانند. بعد از آن تخمک‌ها پیر و از کار افتاده شده و احتمال باروری وجود ندارد.

پس تا اینجا دانستیم که برای وقوع حاملگی نیاز است که اسپرم‌ها وارد واژن شده و بتوانند خود را با حرکت دم خود به لوله‌ی شیپوری رحم برسانند و در انجا با تخمک ملاقات کند. در اینجا می‌خواهیم با روزهای تخم گذاری زن و در اصطلاح روزهای پرخطر برای برقراری رابطه جنسی آشنا شویم.

سیکل تخمک‌گذاری زن با توجه به سیکل قاعدگی

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی زنان می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان یک خانم به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله های فالوپ (لوله های رحمی)، به طرف رحم حرکت می کند. برای تشخیص زمان تقریبی تخم‌گذاری می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

– یک دوره قاعدگی از اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی می باشد.
– یک دوره قاعدگی به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول می‌کشد، اما ممکن است کوتاه‌تر یا طولانی تر باشد.

– زمان تخمک‌گذاری با محاسبه‌کردن نیمه دوره قاعدگی تعیین می‌شود.
– تخمک‌گذاری معمولا بین روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد.
– زمان تخمک‌گذاری را همچنین می‌توانید با حساب‌ کردن ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از اولین دوره قاعدگی بعدی هم به دست آورید.

علائم بارداری بدون دخول

با توجه به موارد ذکر شده دریافتیم که برای وقوع حاملگی می‌بایست موارد زیر اتفاق بی‌افتد
۱. رابطه جنسی حداکثر در فاصله کمتر از ۳۶ ساعت بعد از تخمک‌گذاری و یا کمتر از ۷۲ ساعت قبل از تخمک‌گذاری برقرار شود.
۲. کل روزهای احتمال تخمک‌گذاری در زن با توجه به سیکل قاعدگی تنها ۱۰ روز در یک سیکل می‌باشد.

۳. اسپرم بتواند خود را در این محدوده‌ی زمانی اعلام شده از مسیر طولانی ابتدای واژن به لوله شیپوری رحم برساند.
۴. در صورتی که دختر باکره باشد اسپرم بتواند از سوراخ پرده بکارت عبور کرده و خود را به داخل واژن برساند.
با توجه به موارد ذکر شده و احتمال‌های بررسی شده می‌بایست گفت که احتمال وجود حاملگی در صورت باکره بودن دختر وجود دارد ولی این احتمال بسیار کم است. این اتفاقی معمول است که پس از برقراری رابطه جنسی زنان از ترس حاملگی دچار استرس شده و همین استرس و نگرانی پریود شدن آنها را به تعویق می‌اندازد و به دنبال آن پریود نشدن استرس حاملگی را بیشتر می کند و آنها در چرخه ای از استرس و نگرانی قرار می گیرند.

آیا بارداری در نزدیکی بدون دخول امکان پذیر است؟

احتمال بارداری بدون دخول و باردار شدن دختر باکره و حاملگی با پیشاب بدون پاره شدن بکارت و احتمال حامله شدن در صورت وجود پرده بکارت وجود دارد.بارداری فرایندی است که بایستی تمامی عوامل مانند وجود اسپرم به میزان کافی، بودن در زمان باروری سیکل قاعدگی و … فراهم گردد تا عمل لقاح و سپس تشکیل جنین صورت گیرد. گاه در برخی از افراد این مراحل به سختی طی شده و گاه در برخی دیگر به سادگی و حتی بارداری در حالت بدون دخول نیز امکان پذیر می‌باشد. بسیاری از زوجینی که در زمان اوایل ازدواج خود هستند و قصد بارداری ندارند معمولاً از روابط جنسی بدون دخول استفاده می‌کنند. بنابراین این افراد بایستی نکاتی را در ارتباط با امکان حامله شدن از این طریق دریابند.

آیا بارداری با وجود پرده بکارت امکان پذیر است؟

آیا پیشاب می‌تواند باعث بارداری شود؟

بارداری در رابطه‌ای که از روی لباس انجام گیرد باعث حاملگی خواهد شد؟

علائم بارداری بدون دخول

باردار شدن از طریق لای پا,علائم بارداری بدون دخول

و هزاران سؤال دیگر که از نظر ذهنی باعث وارد شدن استرس فراوان به دختران جوان شده و تأخیر در سیکل قاعدگی را به همراه دارد. تاخیری که خود می‌تواند دلیلی بر تشدید استرس ناشی از احتمال باردار شدن باشد. ما در ادامه قصد داریم پاسخی برای سؤالات اساسی و مهمی که درباره این گونه روابط پرسیده می‌شود بیابیم.

در هنگام آمیزش جنسی حدود سیصد و پنجاه میلیون اسپرم که در مایع منی مرد وجود دارد رها می‌شود. برای شروع فرآیند حاملگی این اسپرم‌ها می‌بایست به عمق دستگاه تناسلی زن برود. اسپرم‌ها از مسیر دهانه رحم به طرف رحم و از آنجا به طرف لوله‌های شیپوری می‌روند. در این حرکت بیشتر آنها از بین می‌روند و فقط ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ عدد آنها پس از داخل شدن در رحم به لوله‌های شیپوری می‌رسند. از طرف دیگر در زن، از زمان بلوغ تا زمان یائسگی به هر ماه در حدود روز چهاردهم قاعدگی یک تخمک آزاد شده که آماده باروری است از مسیر لوله شیپوری به طرف رحم می‌رود.

سوالات مربوط به احتمال بارداری بدون دخول

۱- اگر رابطه جنسی نداشته باشم چه می شود؟

باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی نیز رخ می دهد، اگر موارد زیر اتفاق بیفتد:
-اسپرم به مهبل (واژن) وارد شود – به عنوان مثال، اگر مایع منی روی انگشتان دست شما یا همسرتان باشد و واژن را لمس کنید
-انزال در نزدیکی واژن رخ دهد

-آلت تناسلی در نزدیکی واژن ارضا شود.
احتمال باردار شدن در این روش ها بسیار کم است زیرا اسپرم فقط مدت کوتاهی در خارج از بدن زندگی می کند. با این حال، اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری نیستید، دانستن این موضوع مهم است که احتمال بارداری به این روش ها وجود دارد.

۲- آیا احتمال بارداری در نزدیکی خشک (بدون روانکاری واژن) وجود دارد؟

این حالت زمانی است که دخول رخ نمی دهد اما تماس پوستی در ناحیه تناسلی وجود دارد. باز هم، هر زمان آلت تناسلی و واژن در تماس قرار می گیرند، خطر کمی برای بارداری و خطر انتقال STD وجود دارد. تنها چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که مایع منی در داخل واژن نشت کند.

۳- آیا اسپرم میتواند از طریق لباس منتقل شود؟

اگر لباس به طور کامل آغشته به اسپرم باشد و در تماس مستقیم با واژن زن باشد، احتمال دارد اسپرم بتواند وارد واژن شود، اما این اتفاق بسیار بعید است.

علائم بارداری بدون دخول

حاملگی بدون رابطه جنسی

۴- آیا ممکن است بارداری در اثر رابطه جنسی مقعدی رخ دهد؟

بارداری نمی تواند در اثر رابطه جنسی مقعدی اتفاق بیفتد، اما به دلیل اینکه دهانه واژن و مقعد بسیار نزدیک است، احتمال انتقال اسپرم به مهبل (واژن) وجود دارد. با این حال، این امر بسیار بعید است.

سلام احتمال بارداری بدون دخول چند درصد است؟ من و نامزدم نزدیکی بدون دخول داشتیم اما احساس می کنم پیشابشون به بدنم خورد؟ خواهش می کنم جواب بدید. خیلی نگرانم

پاسخ مشاور:

با این توصیفات احتمال بارداری بسیار بعید است. همچنین زمان تخمک گذاری شما هم اهمیت دارد. تخمک‌گذاری معمولا بین روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد.

– هر زمان آلت مردانه با محدوده واژن در تماس قرار گیرد، شانس باردار شدن وجود دارد. اگر چه احتمال آن به اندازه هنگامی نیست که که انزال کامل صورت می‌گیرد، اما به هر حال احتمال باردار شدن وجود دارد.

– مایع پیش انزال همان مایع شفافی است که پیش از انزال از آلت مردانه تراوش می‌کند.بیشتر مردها کنترلی روی آن ندارند و تراوش آن را احساس هم نمی‌کنند. این مایع دارای تعدادی اسپرم است پس می‌تواند بارداری ایجاد کند.

– برخی کارشناسان می‌گویند اگر لباس کاملا آغشته به اسپرم شود و با واژن خانم در تماس قرار گیرد، احتمال بسیار
ضعیفی برای باردار شدن وجود دارد.تاکنون بررسی‌های دقیق و خاصی در این باره انجام نشده است.اگر چه این احتمال اندک است، در صورت شک داشتن به تماس با اسپرم، بهتر است از قرص‌های پس از نزدیکی (قرص ضد بارداری اورژانس) استفاده کنید.

علائم بارداری بدون دخول

حاملگی بدون رابطه جنسی , بارداری دوقلو

علائم بارداری بدون دخول

منبع : نی نی نما / نی نی بان / بیتوته / دلگرم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سه قانون شوپنهاور برای کسب موفقیت در زندگی