مردم عراق در حال هزینه‌دادن برای استقلال کشورشان هستند


مردم عراق در حال هزینه‌دادن برای استقلال کشورشان هستند

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: اتفاقاتی که امروز در این کشور شاهد هستیم، هزینه‌ای است که مردم آن برای استقلال خود می‌دهند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مسگریان» روز یکشنبه در نشست شورای اداری کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: پس از حمله آمریکا به عراق تا سال ۲۰۱۱، این کشور به صورت مستقیم توسط آمریکایی ها اداره می شد.

وی ایجاد داعش در عراق را ثمره حضور آمریکا در این کشور دانست و افزود: آمریکایی ها که خود داعش را ایجاد کردند، به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی تمام شهرها و زیرساخت های عراق را از بین بردند اما در مقابل، حشدالشعبی با فرماندهی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی شهر تکریت را با کمتر از پنج درصد آسیب آزاد کرد.

فرمانده قرارگاه رمضان، آمریکا را در پشت پرده ناآرامی های اخیر در عراق دانست و گفت: آمریکایی ها که خود زیرساخت های عراق را تخریب کردند می خواستند که با در اختیار گرفتن ۵۰ درصد نفت عراق این کشور را بازسازی کنند اما دولت موافق این کار نبود.

مسگریان افزود: عراقی‌ها برای بازسازی زیر ساخت های خود به دنبال بستن قراردادی با چین بودند که در پی آن آمریکا تهدید کرد اگر این قرارداد بسته شود، در عراق تظاهرات به راه خواهد افتاد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور داعش در نزدیکی مرزهای ایران بخصوص کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زمانی که داعش به ارتفاعات نزدیک خانقین رسید و ادعا داشت که می خواهد به ایران حمله کند، نخستین عملیات علیه آنها با کمک حشدالشعبی، ارتش عراق و حمایت مستشاری ما انجام شد تا خطر کاملا از ایران دور شد.

فرمانده قرارگاه رمضان سپاه عنوان کرد: پس از آن داعش دست به عملیات‌های ضدامنیتی علیه ایران زد که به دستور مستقیم سردار شهید سلیمانی و کمک حشدالشعبی عملیات‌های بزرگی انجام شد تا امنیت به خوبی تامین شود.

مسگریان با بیان اینکه آمریکا مدام به دنبال ترور سپهبد سلیمانی بود، افزود: امروز امنیت ملی و امنیتی که در مرزهای کشور حاکم است نتیجه از جان گذشتگی‌ها و فرماندهی بدون نقص سردار سلیمانی است.

وی به بیان خاطره ای از حاج قاسم پرداخت و گفت: با توجه به فعالیت های آمریکا برای حمله پهپادی به شهید سلیمانی وی، زمان استقرار در میدان نبرد محافظان یارانش را در فواصل طولانی از خود نگه می داشت تا در صورتی که حمله ای انجام شود یارانش جان سالم به در ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر