2 گلخانه با استفاده از ضایعات فلزی در دانشگاه رازی احداث شد


2 گلخانه با استفاده از ضایعات فلزی در دانشگاه رازی احداث شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس شهرداری دانشگاه رازی گفت: شهرداری دانشگاه رازی با جمع‌آوری ضایعات فلزی، اقدام به ساخت 2 گلخانه از نوع سرد کرده که کمک شایانی در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و تولیدات گیاهی است.

فرزاد مندنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری دانشگاه رازی به جای خرید اقدام به تولید نشاء گل فصل (انواع بنفشه، قرن فل، گل همیشه بهار و گل میمونی) کرده که موجب صرفه جویی اقتصادی در این زمینه شده است.

وی افزود: با ایجاد خزانه های گل های فصلی می توان در متراژ خیلی کم، مقدار زیادی گل فصلی تولید کرد.

به گفته وی، نشاء های تولید شده که حدود ۱۲۰ هزار بوته هستند در زمان های مناسب به فضاهای موجود انتقال می یابند.

مندنی افزود: طی هفته های اخیر حدود چهار هزار و ۵۰۰ قلمه شمشاد پرتقالی، یک هزارقلمه پاپیتال، یک هزار قلمه رز ساناز، یک هزار قلمه پیچ امین الدوله، پنج هزار رز هلندی در فضای گلخانه تولید شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی ادامه داد: این قلمه ها از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پردیس طاق بستان و دانشکده علوم اجتماعی جمع آوری شده اند و با توجه به اقدامات صورت گرفته طی سال های آینده میزان خریدهای شهرداری کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت، همچنین این اقدام دارای بعد آموزشی برای دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی از حذف پاجوش های درختان چند ساله و نهال های کاشته شده و همچنین هرس سطحی تمام درختان، احیا فضای سبز بیرون دانشگاه (جلو درب ورودی اصلی)، طراحی و اجرای فضای سبز دانشکده علوم ورزشی و نفت و پتروشیمی و پیشنهاد تشکیل کمیته سیما و منظر به منظور نام گذاری بوستان ها و معابر جدید، به عنوان بخش دیگر از اقدامات انجام شده یاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی