4164 رای اولی‌ در رباط کریم برای حضور در انتخابات آماده‌اند


4164 رای اولی‌ در رباط کریم برای حضور در انتخابات آماده‌اند

تهران-ایرنا- فرماندار رباط کریم گفت: 4 هزار و 164 رای اولی در این شهرستان برای نخستین بار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان حضور خواهند یافت.

سیدمهدی ساداتی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رباط‌ کریم با اشاره به تفکیک منطقه‌ای مدارس در شهرستان اظهارداشت: ۴۰۹ مدرسه در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱۳ مدرسه در شهر پرند، ۲۷۲ مدرسه در رباط کریم، ۲۴ مدرسه در نصیرشهر و ۴۰۹ مدرسه پیش دبستانی هم در سطح شهرستان در حال تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان هستند.

وی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۵ دانش آموز رای اولی پسر و ۲ هزار و ۴۹ نفر محصل در مقطع پایانی دبیرستان دوم در حال تحصیل هستند که از مجموع آمار بیان شده، یکهزار و ۱۲۶ رای اولی در شهر پرند متشکل از ۶۶۵ دختر و ۴۶۱ پسر است.

ساداتی افزود: ۲هزار و ۸۱۶ نفر دانش‌آموز پایان مقطع تحصیلی دبیرستان دوم در شهر رباط کریم، مشتمل بر یکهزار و ۲۴۵ دختر و یکهزار و ۵۷۱ پسر برای نخستین بار پای صندوق های رای حاضر می‌شوند.

فرماندار رباط کریم بیان کرد: ۲۲۲ دانش‌آموز رای اولی در شهر نصیرشهر با احتساب ۱۳۹ دانش‌آموز پایه تحصیلی دوازدهم دختر و ۸۳ پسر در روز دوم اسفند پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت.

وی، حضور رای اولی‌ها در انتخابات را پشتوانه استواری برای نظام و دولت دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان همواره در تمامی عرصه ‌های انقلاب و دفاع مقدس حضور پرشور داشتند، این بار نیز با حضور حداکثری خود در انتخابات دشمن را مایوس و امید را در کشور زنده می ‌کنند.

ساداتی خاطرنشان کرد: مشارکت نسل جوان و رای اولی‌ها به مثابه دیگر ادوار گذشته در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی مانند انتخابات، پشتوانه محکمی برای نظام است.

فرماندار رباط کریم گفت: هر برگ تعرفه رای را که نخستین‌ها در روز دوم اسفند در صندوق‌ها می‌اندازند، برگ تضمینی برای شکوفایی، پیشرفت کشور، اقتدار و عزت ایران اسلامی است و با این رای لبیک گویانه با ولایت فقیه، نظام و ۳۰۰ هزار شهید سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403