مازندرانی‌ها بیش از 2 میلیون امتیاز از «فهما» کسب کردند


مازندرانی‌ها بیش از 2 میلیون امتیاز از «فهما» کسب کردند

زارع به فعالیت یک هزار و 164 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و گفت: این کانون‌ها تاکنون 2‌میلیون و 660 هزار و 324 امتیاز از سامانه بچه‌های مسجد کسب کردند و امیدواریم کانون‌های مساجد استان از برترین‌های رویداد ملی فهما باشند.

«عباس زارع» امروز شنبه (5 بهمن) در گفتگو با خبرنگار شبستان در ساری با اشاره به تعامل خوب رابطین طرح «فهما» در ادارات ارشاد شهرستان‌ها با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که سبب مشارکت حداکثری فعالان مسجدی دیار علویان، در رویداد ملی «فهما» شد، ضمن تشکر از این تعامل مطلوب فرهنگی، گفت: پویایی این برنامه‌ها سبب جذب حداکثری مخاطب می شود و شایسته است، کانون‌های مساجد با اجرای دقیق برنامه ستاد «فهما» موجب حضور چشمگیر اقشار مختلف در مساجد برای ارتقای معنوی و فرهنگی در سطوح مختلف جامعه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت یک هزار و 164 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: 713 کانون از این تعداد در مساجد روستایی و ۴۵۰ کانون دیگر نیز در مساجد شهری فعالیت‌های دینی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای و... به مردم شریف دیار علویان ارائه می‌کنند.

به گفته زارع رویداد ملی «فهما» با هدف معرفی کانون های موفق استان ها به عنوان پایتخت(فرهنگ و هنر مساجد ایران) در حال اجرا است و اجرای این طرح ملی تکاپوی وصف ناپذیری در بین فعالان کانون های مساجد ایجاد کرده است که می طلبد بزودی اهداف این طرح برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 120 هزار و 630 نفر از مازندرانی‌ها با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به طرح ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) پیوستند، یادآور شد: کانون‌های مساجد استان تاکنون 2‌میلیون و 660 هزار و 324 امتیاز از سامانه بچه‌های مسجد کسب کردند.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران بابیان اینکه ساعت 24 روز گذشته 4 بهمن‌ماه آخرین‌مهلت ثبت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد بوده است، خاطرنشان شد: البته با توجه به صحبت‌های «مرتضی طاهریان» مدیر ستاد رویداد ملی پایتخت فهما و معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما امتیاز کامل و دقیق استان‌ها و کانون‌های مساجد بعد از پایش اطلاعات و بررسی‌های میدانی از سوی هیئت‌داوران فهما اعلام می‌شود.

وی بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری شهید علی گرائیلی مسجدالنبی (ص) با 18 هزار و 770 امتیاز و اخلاص مسجد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با 17 هزار و 119 امتیاز از شهرستان قائم‌شهر و کانون فرهنگی هنری شهید اباصلت اقایاری از شهرستان نکا در جمع کانون‌های برتر کشور قرار دارند، اظهار امیدواری کرد که کانون‌های مساجد استان با کسب شاخص‌های فهما صاحب جایگاه برتر کشوری شوند.

زارع با اعلام اینکه برنامه‌های اوقات فراغت، فعالیت‌های قرآنی و کتاب‌خوانی، مسابقات ورزشی، توانمندسازی، آموزش خدمات اجتماعی و... ازجمله فعالیت‌هایی است که از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سامانه بچه‌های مسجد کشور ثبت‌شده است، افزود: کانون‌های مساجد استان با ثبت فعالیت در رشته‌های ذکرشده 18 هزار و 797 امتیاز از فهما کسب کردند.

وی در پایان خطاب به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: سامانه بچه‌های مسجد درگاه ارتباطی کانون‌های مساجد با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است و پایان مهلت ثبت فعالیت در این سامانه برای کسب امتیاز در طرح ملی فهما قطع ارتباط با این سامانه نیست بلکه کانون‌های مساجد استان باید تمامی فرآیند فعالیت مسجدی شامل فعالیت‌های فرهنگی، دینی، آموزشی، ورزشی، کتاب‌خوانی، قرآنی، هنری و... را در این سامانه ثبت گزارش داشته باشند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در