اختصاص 13 میلیارد ریال تسهیلات به زیلوبافان میبدی


اختصاص 13 میلیارد ریال تسهیلات به زیلوبافان میبدی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد از تصویب تسهیلات 13 میلیارد ریالی برای 38 طرح خانگی و کارگاهی زیلوبافی خبر داد.

«سید بهروز موسوی» با اشاره به تصویب تسهیلات 13 میلیارد ریالی از محل صندوق کارآفرینی امید به بخش زیلوبافی این شهرستان، اظهار کرد: این تسهیلات که برای ۳۸ طرح خانگی و کارگاهی زیلوبافی در میبد مصوب شده، به متقاضیان مربوطه پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: به منظور رونق تولید و رونق اقتصادی هنرصنعت منحصر به فرد زیلو باید از چارچوب علمی پژوهشی پیش رفت و با ارائه تسهیلات لازم، فضا را برای رقابت و تولید آن در شهر فراهم کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، موسوی فعالیت کارگاه‌های رنگرزی سنتی و گیاهی در شهرستان میبد را از مزایای این هنر خواند و گفت: ایجاد صنایع جانبی نظیر بسته‎بندی و تولید نخ در رونق زیلو و رقابت‎پذیری و عرضه آن به عنوان محصول باکیفیت و استاندارد در سطح کشور و جهان نقش دارد.

معاون فرماندار میبد از اشتغال 500 هنرمند زیلوباف با بیش از ۳۰۰ دار زیلو در شهرستان میبد خبر داد و گفت: چهار کارگاه رنگرزی سنتی و گیاهی نیز تامین نخ و مواد اولیه این هنرصنعت را در شهرستان میبد فعال است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید