دستگیری مرد هزار چهره در پایتخت


دستگیری مرد هزار چهره در پایتخت

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد هزار چهره که با اغفال خانم‌های جوان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

دستگیری مرد هزار چهره در پایتختبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری از خانمی جوان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارسال شد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: شاکی با حضور در اداره چهاردهم به کارآگاهان گفت، حدود ۲ ماه پیش از طریق فضای مجازی با فردی به نام "همایون" ۳۶ ساله آشنا شدم. همایون که خود را یک فعال اقتصادی و سرمایه گذار معرفی می‌کرد بعد از چند روز مراوده، پیشنهاد یک طرح اقتصادی مبنی بر فروش طلا و جواهر را به من داد و قرار شد مبلغی را برای سرمایه گذاری به او بدهم. من هم در مرحله اول مقداری طلای شخصی ام به ارزش ۲ میلیارد ریال را به او سپردم و در مراحل بعدی با ترفند‌هایی اعتمادم را جلب و مبالغی از من دریافت کرد که در مجموع حدود ۱۰ میلیارد ریال به او دادم و بعد از گذشت مدتی همایون غیبش زد و هر چه با وی تماس گرفتم جوابگوی تلفنم نبود و متوجه شدم از من کلاهبرداری شده و او شیاد است.
این مقام انتظامی گفت: شاکی درخصوص ویژگی‌های همایون برای کارآگاهان گفت، همایون بسیار خوش لباس، مبادی آداب و خوش رفتار بود و همین طرز رفتار او باعث جلب اعتماد من شد تا جایی که این برخورد وی موجب شد پیشنهاد ازدواجش را قبول کنم.
کارآگاه تقی پور در ادامه گفت: کارآگاهان در گام بعدی به بررسی محل‌های قرار و تردد همایون می‌پردازند و با پایش اطلاعاتی و تحقیقات میدانی عکسی از او به دست می‌آورند.
وی تصریح کرد: تنها سرنخ بدست آمده از همایون کارآگاهان را کمک کرد که با تطبیق چهره وی با متهمان و مجرمان سابقه دار نشانی و مشخصات واقعی او را به دست بیاورند.
سرهنگ تقی پور افزود: در ادامه تحقیقات با توجه به اینکه او خود را به اسم‌های مختلف معرفی می‌کرد، امکان به دست آوردن مخفیگاه وی برای کارآگاهان میسر نشد تا اینکه با هوشیاری و ذکاوت کارآگاهان مشخص شد متهم با هویت جعلی در یکی از هتل‌های لوکس تهران اقامت دارد. با دستور بازپرس پرونده وی در یکی از هتل‌ها دستگیر شد. ابتدا هویت خود را همان هویت جعلی معرفی می‌کرد که در نهایت لب به اعتراف گشود و به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد.
این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم با انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی گفت، حدود یک سال است از طریق فضای مجازی با دختران جوان آشنا می‌شدم و با اعمال و رفتار متقلبانه اعتماد آن‌ها را جلب کرده و پس از فریب سوژه‌ها مبالغی از آن‌ها دریافت می‌کردم و سپس متواری می‌شدم. اغلب مبالغی که از سوژه هایم به دست می‌آوردم بین ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال بود تا این سوژه آخر که حدود ۱۰ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کردم.
وی با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری شده از دختران جوان تا این لحظه با توجه به اعترافات متهم نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران به منظور شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.
سرهنگ محمدپور، فرمانده گشت انتظامی قرارگاه شرق یگان امداد
کشف ۲۰۰ میلیونی کالای قاچاق در پایتخت
فرمانده گشت انتظامی قرارگاه شرق یگان امداد از کشف کالای قاچاق در یک دستگاه خودروی وانت به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ منصور محمدپور در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با کنترل تردد خودرو‌های عبوری محور‌های منتهی به شهر تهران، ماموران قرارگاه شرق گشت انتظامی یگان مداد پایتخت موفق شدند یک دستگاه خودروی وانت حمل بار کالای قاچاق را در بزرگراه بعثت شناسایی و توقیف کنند.
وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو گفت: در بازرسی انجام شده ۳ دستگاه ماشین لباسشویی و یک دستگاه کولر گازی از داخل این خودرو که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بود، کشف شد.
فرمانده قرارگاه شرق گشت انتظامی یگان امداد پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.
سرهنگ محمدپور در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

سرهنگ یار احمدی، جانشین یگان امداد پایتخت
کشف کالای قاچاق از خودرو پژو
جانشین یگان امداد پایتخت از کشف کالای قاچاق در یک دستگاه خودروی پژو به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ حسن یار احمدی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با کنترل تردد خودرو‌های عبوری محور‌های منتهی به شهر تهران، واحد‌های گشت زنی یگان امداد پایتخت موفق شدند یک دستگاه خودروی پژوه ۴۰۵ حمل بار کالای قاچاق را در بزرگراه عوارضی تهران - قم شناسایی و توقیف کنند.
وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، گفت: در بازرسی انجام شده ۵۳۹ جفت کفش بچگانه خارجی از داخل این خودرو که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بود، کشف شد.
جانشین یگان امداد پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.
سرهنگ یار احمدی در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی