تصویب معافیت سربازی عضوی از خانواده اهداکنندگان عضو در کمیسیون بهداشت مجلس


تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب پیشنهاد معافیت سربازی یکی از اعضای خانواده اهداکنندگان عضو در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد.

مهدی شادنوش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: پیشنهاد معافیت یک نفر از اعضای خانواده اهداکنندگان عضو در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شد و اکنون در کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی در حال بررسی است.
وی گفت: این معافیت یک اقدام تشویقی برای افزایش اهدای عضو در کشور است که می تواند به نجات جان انسانهای زیادی کمک کند.
شادنوش افزود: امیدواریم کمیسیون امنیت ملی نیز این طرح را تصویب کند و با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس تصویب شود.

سالانه حدود هشت هزار نفر در ایران دچار مرگ مغزی می‌شوند که از این تعداد، سه هزار مورد عضو قابل اهدا دارند، اما فقط هزار مورد آنها اعضای خود را اهدا می‌کنند و دو هزار مورد دیگر فرصت اهدای عضو را از دست می‌دهند.

رتبه ایران از نظر میزان اهدای عضو در جهان، رده سی ونهم است.

از نظر آمار کلی ایران در آسیا رتبه اول اهدای عضو از موارد مرگ مغزی را دارد و تعداد اهدا به ازای هر یک میلیون جمعیت کشور ما در سال گذشته، برای اولین بار رتبه ۱۱.۹ چیزی نزدیک به ۱۲ رسیده که با اختلاف بسیار زیاد، رتبه یک آسیا از آن ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس